Производителят на куклите Барби Mattel обяви стратегическо партньорство с OpenAI за разработване на нова линия продукти и преживявания, задвижвани от изкуствен интелект.

Това е най-новата стъпка на световния гигант към разширяване на дейността отвъд традиционните играчки.

Първият им съвместен продукт, за който подробностите все още се пазят в тайна, се очаква да излезе на пазара по-късно тази година.

Сделката обединява традициите на Mattel в областта на забавлението и усъвършенстваната технология на OpenAI за създаване на по-интелигентни, интерактивни и безопасни преживявания за деца и семейства, съобщава interestingengineering.

Mattel и OpenAI планират съвместно да разработят и пуснат редица продукти, използващи изкуствен интелект, като преживяванията с тях ще бъдат създадени на базата на популярни марки на компанията и ще имат за цел да съчетаят забавлението с иновациите, като на преден план ще бъдат поставени безопасността, неприкосновеността на личния живот и възрастовата целесъобразност.

„Всеки от нашите продукти и изживявания е създаден, за да вдъхновява феновете, да забавлява аудиторията и да обогатява живота чрез игра“, заяви Джош Силвърман, главен франчайз директор в Mattel. „AI има силата да разшири тази мисия и да разшири обхвата на нашите марки по нови и вълнуващи начини.“

Сътрудничеството между производителя на играчки и технологичния стартъп ще излезе и извън продуктите за потребители. Mattel ще интегрира инструментите на OpenAI, включително ChatGPT Enterprise, в своите вътрешни бизнес операции, което според нея подпомогне творческото развитие, продуктовите идеи и цялостните работни процеси в областта на иновациите.

„Mattel ще получи достъп до усъвършенстван набор от възможности за изкуствен интелект, както и до нови инструменти, които позволяват продуктивност, креативност и мащабна трансформация на цялата компания“, заяви Брад Лайткап, главен оперативен директор на OpenAI.

Чрез вплитането на изкуствения интелект в своите вътрешни процеси Mattel се надява да рационализира операциите и да насърчи по-бързи и интелигентни продуктови цикли.

Производителят на играчки обаче поставя акцент и върху безопасността.

Mattel отдавна набляга на отговорното ангажиране с нови технологии. С над 80 години доверие, изградено сред семействата по цял свят, компанията иска да гарантира, че AI не прави компромис с безопасността.

И двете компании подчертаха, че неприкосновеността на личния живот и сигурността ще заемат централно място във всеки разработван от тях продукт, което е от решаващо значение предвид младата аудитория, до която ще стигaт тези играчки.

Досега повечето от играчките с изкуствен интелект приличаха повече на упражнения за брандиране с базово разпознаване на глас или скриптирани отговори, обвити в бляскав маркетинг. Истинската интелигентност, адаптивност и ангажираност обаче остават недостъпни за потребителите.

И макар че сделката на Mattel с OpenAI предполага широко одобрение на пазара, interestingengineering препраща към асоциацията за M3GAN, трилъра от 2022 г., в който поведението на играчка, задвижвана от изкуствен интелект достигна ужасяващи граници.

Версията на Mattel, разбира се, обещава магия без хаос... да се надяваме.

Може би това, което сега очаква най-малките, е Барби с изкуствен интелект, която може да говори, слуша и разбира.

Въпреки това моралният аспект за играчки, способни на истински разговор, остава несигурно поле. След като възрастните вече се обръщат към ChatGPT като към терапевти и довереници, трябва ли и децата да влязат в матрицата?