Продажбите на кукли Барби са скочили с 25% след премиерата на филма
Филмът "Барби", който за няколко седмици се превърна в световен касов феномен, засилва и продажбите на играчки Барби след лятната си премиера.
Според най-новите данни на компанията за пазарни проучвания Circana, която следи данните от търговските обекти на дребно, продажбите на кукли Барби в САЩ са се увеличили с 25 % за периода юли-август в сравнение със същия двумесечен период преди година.
"Това е значително увеличение", коментира пред CNN Джейм Кац, анализатор в Morningstar, който следи сериите продукти на Mattel.
Данните на Circana също така показват, че Барби е марка №1 по собственост и №1 по ръст в долари в категорията на куклите на дребно през двумесечния период. Освен притежава шест от десетте най-продавани артикула в категорията кукли през периода.
Търсенето на продукти на Барби от рекордния успех на филма не е изненадващо. Холивудската продукция отбеляза най-големия премиерен уикенд за 2023 г. и вече е най-касовият филм в националния боксофис тази година, отнемайки короната на "Супер Марио Брос". Тя излезе по кината на 21 юли и се разпространява Warner Bros.
Mattel, който е на гребена на розовата вълна на "Барби", заяви пред анализаторите по време на неотдавнашния си отчет за приходите, че има големи планове да разшири ефекта на Барби далеч отвъд филма.
На 1 юни компанията пусна нова колекция от играчки, която включваше кукли Барби и Кен, свързани с героите от филма, и играчка, копие на триетажната къща на Барби "DreamHouse".
Главният изпълнителен директор на Mattel заяви по време на разговора, че първата вълна продукти, свързани с филми, вече е разпродадена и че Mattel планира да пусне още продукти за празниците.
Mattel е сключила общо над 165 партньорства с марки и търговци на дребно, които обхващат всичко – от дрехи до свещи, мебели, бургери, тестени изделия и дори суши, вдъхновено от Барби.
Компанията се надява да получи така необходимия тласък на продажбите по-късно тази година, тъй като тенденцията е потребителите да намаляват разходите си.
Ключов момент е как Mattel ще успее да запази инерцията на марката Барби след като еуфорията от филма отмине, допълват анализатори.