Дни наред кухнята ѝ изглежда като перфектния фон за поредния танц, който е тренд в TikTok. Този път обаче австралийската инфлуенсърка Инди Клинтън – носителка на наградата „Създател на годината“ за 2023 г. и звезда с над 2 милиона последователи – изпрати ясно послание до хората, които години наред я тормозят в онлайн пространството.

„Как се чувства човек, когато получи доклад от 64 страници от частния си детектив след 3-месечно разследване на всички онези дами (майки), които месеци и дори години наред ме клеветят, тормозят и обиждат мен и семейството ми“, пише в текста, който се появява на екрана.

Под видеото обаче стои още по-категоричен надпис: „Промяната идва. Аз съм склонна да похарча и последните си пари за нея, преди да ремонтирам банята си“, цитира Fast Company.

Хаштагът под видеото е още по-впечатляващ – #urnotanonymous.

Клипът бързо събира вълна от реакции от други инфлуенсъри, които не само я поздравяват за решителността, но дори искат контакт с детектива ѝ. А „хейтърите“… те буквално се изпаряват. „В този раздел с коментари е тихо като в гробница“, отбелязва един потребител. „Бих си платил, за да видя лицата на тези хора, когато разберат, че всъщност не са чак толкова анонимни“, добавя друг.

На своето стори в Instagram Клинтън разкрива още детайли: тя вече знае къде живеят троловете ѝ, какви бизнес регистрации имат и дори какви татуировки са си направили на 18… Най-шокиращото за нея обаче е, че голяма част от тях също са майки.

Темата идва на фона на данни, които показват колко широко разпространен е тормозът в социалните мрежи. Според анкета на Manychat, проведена сред 974 американци през май тази година, 61% признават, че са правили обидни коментари или „шеги“ в онлайн пространството, а трима от всеки петима – че са разпространявали слухове.

Над 75% са убедени, че действията им в интернет ще останат без реални последици, въпреки множеството доказателства за връзката между онлайн насилието и повишените нива на тревожност, нарушен сън и дори склонности към самоубийство.

Fast Company напомня, че така нареченият „снаркинг“ – непрестанните критики към инфлуенсъри – вече е самостоятелна индустрия, с форуми като Tattle Life, където потребителите колективно разнищват всяка публикация, жест и продуктово партньорство на известни личности.

Анонимността в интернет отдавна създава усещане за безнаказаност – 84% от анкетираните казват, че се чувстват доста по-свободни да говорят онлайн, когато са анонимни.

Новите случаи обаче показват, че това чувство може да бъде илюзорно. Само преди седмица стана ясно, че създателят на самия Tattle Life – форум, често описван като „най-омразното кътче в мрежата“ – е… познайте кого. Инфлуенсър.

Личността му беше разкрита след двугодишно разследване и дело за клевета, заведено от двойката Нийл и Дона Сандс, които обявиха победата си с пост в Instagram: „Интернет не е място за анонимност.“