Лидерът в производството на луксозни автомобили Ferrari спечели битката за правата върху легендарната търговска марка Testarossa, след като Съдът на ЕС отмени предишни решения на Службата на ЕС за интелектуална собственост (EUIPO).

Решението създава важен прецедент за наследените марки, като показва, че те могат да останат валидни дори когато са свързани с ретро или колекционерски продукти, стига марката да продължи да участва активно на пазара.

Решениетo na Общия съд на ЕС, възстановява защитата на Testarossa за автомобили, части и аксесоари и умалени модели. EUIPO се опита да отнеме тези права през 2023 г. с аргумента, че търговската марка не е била активно използвана в продължение на поне пет последователни години.

Общият съд не се съгласява с това, като заявява, че Ferrari е продължила да използва „реално“ името, дори ако оригиналният модел Testarossa не се произвежда от десетилетия, отбелязва Euronews.

Представен за първи път през 1984 г., Testarossa остава един от най-емблематичните 12-цилиндрови модели на Ferrari. С над 7000 произведени бройки до 1996 г., той е един от най-достъпните модели Ferrari за времето си.

Дизайнът му се превръща в емблема на плаката на марката от 80-те години.

Testarossa става културна икона отчасти благодарение на телевизионния сериал Miami Vice, където белият модел е предпочитано возило за детектива Сони Крокет.

Въпреки че от десетилетия от производствената линия не слизат нови Testarossa, Ferrari поддържа модела, особено чрез препродажба и удостоверяване на автентичността на употребявани автомобили чрез оторизираната си дилърска мрежа.

Според съда тази дейност е достатъчна, за да се квалифицира като истинско използване на търговската марка, дори ако Ferrari не е произвеждала автомобили с това име.

Съдът също така постанови, че използването на търговската марка от одобрени от Ferrari дилъри и дистрибутори, дори без изрично писмено съгласие, се счита за разрешено използване. Това се отнася не само за самите автомобили, но и за свързаните с тях части и аксесоари.

Що се отнася до версиите на умалени модели, съдът отново застава на страната на Ferrari.

Много от миниатюрните Testarossa са продавани като официални лицензирани продукти на Ferrari – етикет, който според съда отразява подразбиращото се одобрение на Ferrari.

Според Съда на ЕС този вид маркиране засилва основната роля на търговската марка, като сигнализира за търговския произход на продукта.