Барбекю за 4 юли: Скарата и бирата са по-солени за американците след завръщането на Тръмп
Цените на сгъваемите столове и инструментите за грил също са по-високи, сочи анализ за общите разходи, свързани с Националния празник
&format=webp)
Тази година американците ще похарчат повече за покупки, свързани с традиционното барбекю за 4 юли.
Цените на продукти като бира, сгъваеми столове за сядане на открито и инструментите за грил например са по-високи.
Общите разходи за типично пазаруване на хранителни стоки нарастват с 12,7% на годишна база след обявяването на мащабните мита от Доналд Тръмп през април, показва анализът на демократичното малцинство на Съвместния икономически комитет в Конгреса, съобщава CNBC.
Увеличението на цените е изчислено като са използвани данни за индекса на потребителските цени за най-популярните хранителни продукти и напитки за лятно парти за 10 души.
Анализът установява, че шест опаковки бутилирана местна бира Lite от марките Miller Lite и Coors Light са поскъпнали с над 13% от обявяването на митата през април.
За целите на проучването е използван сайта на лидера в хранителните вериги Walmart, за да се открият най-популярните продукти, и да се проследят цените им от 1 април до 26 юни с помощта на уебсайта за проверка AisleGopher, допълва CNBC.
При вносните бири анализът установява 10,5% увеличение на цените на Peroni Nastro Azzurro и 9,5% увеличение на Modelo Especial. През април Тръмп обяви 25% мита върху вноса на бира и алуминиеви кенове.
В началото на юни митата върху вноса на алуминий бяха повишени до 50%. Някои марки бира, например Modelo Constellation Brands, заявиха, че по-високите разходи за алуминий са натежали върху маржовете.
Анализът установява също така увеличение на цените на ключови съоръжения за готвене чрез проследяване на популярни обяви в Amazon, като се използват уебсайтове за проверка на цените Keepa.com и Camelcamelcamel.com.
Според доклада, от 1 април обявите в Amazon за сгъваем къмпинг стол Coleman са се увеличили с 47,7%, а за комплект аксесоари за скара от 25 части - със 17,7%.
При други продукти увеличението е по-скромно.
Слънцезащитният крем Banana Boat е поскъпнал с 8,1%, алуминиевото фолио Reynolds Wrap с 6,9%, пропан-бутановата скара Weber с 5%, а мултипакетът от чинии и прибори за еднократна употреба с 3,3%, според доклада.
В отделен доклад от май на Rabobank, глобална банка за храни и агробизнес, се посочва, че цената на барбекю за 10 души е нараснала с 4,2% тази година и за първи път в историята ще достигне 100 долара. Нейният индекс за барбекю изтъква по-високите цени на говеждото месо като фактор, който допринася за това, допълва CNBC.