Тримесечните продажби на Mercedes-Benz са засегнати от американските мита
Компанията съобщи, че продажбите в САЩ са спаднали с 12%
&format=webp)
Продажбите на автомобили и ванове на Mercedes-Benz са спаднали с 9% до 547 100 превозни средства през второто тримесечие, тъй като ефектът от автомобилните мита на президента на САЩ Доналд Тръмп е започнал да се усеща.
Тръмп наложи 25% мито върху вносните автомобили и части, влизащи в САЩ, в началото на април, а Mercedes заяви, че е внимателно калибрирала доставките до дилърите като част от усилията си да се ориентира в новите глобални тарифни политики, които засегнаха продажбите в САЩ и по-специално в Китай.
В допълнение към митата, предстоящото навлизане и преходът към основни модели са натежали върху доставките на автомобили на едро, съобщиха от компанията.
Германският производител на луксозни автомобили заяви, че общите продажби на автомобили са спаднали с 9% на годишна база, като продажбите в САЩ са спаднали с 12% до 74 600 автомобила. На най-големия пазар в Китай продажбите са се сринали с 19% до 140 400 автомобила.
На родния пазар в Германия продажбите на автомобили са се увеличили със 7%.
„Като цяло наблюдаваме добро търсене от страна на клиентите в САЩ и Германия за нашите продукти, включително нашите автомобили от висок клас, въпреки митата, които са повлияли на глобалните ни продажби през второто тримесечие“, каза главният маркетинг и продажби Матиас Гайзен.
Продажбите на електрически автомобили са спаднали с 24% през тримесечието.