Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz очаква печалбите му да спаднат значително тази година и очертава планове за повишаване на конкурентоспособността, които включват 10% намаление на производствените разходи през следващите няколко години.

„За да гарантираме бъдещата конкурентоспособност на компанията в един все по-несигурен свят, ние предприемаме стъпки, за да направим компанията по-икономична, по-бърза и по-силна, като същевременно подготвяме интензивна продуктова кампания за стартиране на множество нови превозни средства“, казва главният изпълнителен директор Ола Каелениус, цитиран от The Wall Street Journal.

Европейските производители на автомобили се борят да повишат конкурентоспособността си, докато се справят със заекващото търсене на електрически превозни средства и интензивната конкуренция в Китай, докато затруднената китайска икономика също кара китайските купувачи да избягват луксозните разходи.

В същото време производителите са изправени пред перспективата за ескалираща световна търговска война, тъй като над индустрията виси заплахата от мита върху автомобили, внасяни в САЩ.

Mercedes-Benz заяви още, че десетки нови или обновени модели ще достигнат пазарите до 2027 г., което ще помогне на продажбите да се ускорят, като същевременно ще бъдат приложени действия, за да се направи глобалното производство на компанията по-ефективно и по-гъвкаво с фокус върху намаляването както на разходите за материали, така и на фиксираните разходи.

Компанията отчете спад от 41% в печалбите на своето автомобилно звено миналата година поради по-ниски обеми, особено в Китай, и неблагоприятна комбинация от модели. Очаква да продаде малко по-малко автомобили и ванове тази година в сравнение с 2024 г., докато коригираната възвръщаемост на маржа на продажбите в отдела за автомобили се предвижда да бъде от 6%-8% в сравнение с 8,1% през 2024 г.

Приходите на групата през 2025 г. ще бъдат малко под нивото от предходната година, а печалбите преди лихви и данъци се очаква да бъдат значително под нивото от 2024 г. Груповият свободен паричен поток от индустриалния бизнес също се очаква да е значително под силното ниво от 2024 г., се казва в него.

Mercedes намали дивидента си до 4,30 евро (4,48 долара) от 5,30 евро на акция през 2023 г. и взе решение за обратно изкупуване на акции до 5 милиарда евро за период до 24 месеца.

Нетната печалба за четвъртото тримесечие спада до 2,48 милиарда евро от 3,12 милиарда евро година по-рано, приходите намаляват с 3,8% до 38,45 милиарда евро.

Анкетирани от FactSet анализатори очакваха нетната печалба на Mercedes-Benz да възлезе на 2,42 милиарда евро при приходи от 38,12 милиарда евро.