Приходите на Mercedes-Benz не оправдаха очакванията през второто тримесечие на 2024 г. Немският производител на луксозни автомобили прогнозира продължаващо слабо търсене и коригира в посока надолу очакванията си за маржовете.

При отварянето на пазара във Франкфурт акциите на Mercedes-Benz AG поевтиняха с повече от 2% до 61 евро, достигайки най-ниското си ниво от края на януари.

Приходите за второто тримесечие на 2024 г. възлизат на 36,7 млрд. евро, което е по-малко от 38,2 млрд. евро през същия период на миналата година и под прогнозите на анализаторите за 37,2 млрд. През това тримесечие подразделението за автомобили е достигнало 10,2% възвръщаемост на продажбите.

Себестойността на продажбите възлиза на 28,9 млрд. евро, което е по-малко от 29,2 млрд. евро през второто тримесечие на 2023 г.

Нетната печалба се равнява на 3,1 млрд. евро, което е спад спрямо 3,6 млрд. евро през същото тримесечие на 2023 г. Основната печалба на акция е спаднала до 2,95 евро от 3,34 евро миналата година, но надхвърля очакваните 2,83 евро.

Производителят на автомобили разкри, че по-слабото търсене от клиентите става все по-забележимо с изчистването на големия обем изостанали поръчки, причинени от пандемията. Китайският пазар се е свил леко, като премиум и луксозните сегменти остават слаби.

Сайръс де ла Рубиа, главен икономист в Хамбургската търговска банка, подчертава ключов проблем, засягащ германската автомобилна индустрия.

"Най-значимият фактор, който оказва влияние върху германския производствен сектор, е нарастващата загуба на глобален пазарен дял на германските производители на автомобили и машини в полза на конкурентите в Китай. За съжаление, този проблем ще остане", отбелязва той в доклада си за растежа в еврозоната.

Продуктови и регионални резултати

През второто тримесечие на 2024 г. Mercedes-Benz е продал 496 700 автомобила, което представлява 7% увеличение в сравнение с първото тримесечие, но 4% спад в сравнение с предходната година.

Продажбите на продукти от най-висок клас са забележимо по-ниски, главно поради промени в моделите и потисната пазарна среда в Азия, посочва Euronews.

През второто тримесечие на 2024 г. 58% от общите продажби на единици се падат на категорията Core, което e 8% увеличение спрямо първото тримесечие и 5% от миналата година, което се дължи основно на подобрената наличност на модела GLC.

Категорията Entry представлява 28% от портфолиото, като продажбите на А-класа се равняват на 51 000 единици, което е спад спрямо 60 700 през миналата година.

Делът на електромобилите е достигнал 18,1% от общите продажби на Mercedes-Benz през второто тримесечие на 2024 г., което е спад спрямо 18,6% през същия период на миналата година.

Това съответства на около 90 000 единици в сравнение с 95 900.

Продажбите на изцяло електрически автомобили възлизат на 45 843 бройки, което е с 25% по-малко от второто тримесечие на 2023 г., докато плъгин хибридите са се увеличили с 27% до 44 120 единици.

На конференцията ESG на 20 март 2024 г. Mercedes-Benz обяви целта си да постигне 50% дял на електрифицираните автомобили от продажбите до втората половина на десетилетието.

Ола Келениус, главен изпълнителен директор на производителят, заяви, цитиран от Euronews: "Занапред ще продължим да инвестираме в съвременни продукти, като същевременно ще укрепваме финансовата си устойчивост. Очаква се продажбите да се подобрят през втората половина на годината, подкрепени от по-нататъшното пускане на пазара на нови модели, особено в топ-енд сегмента."

Подразделението за ванове се очаква да покаже по-силна коригирана възвръщаемост на продажбите от 14% до 15%, в сравнение с предишната цел от 12% до 14%.