Акциите на шведския автомобилен производител Volvo поскъпнаха с 9% в четвъртък, след като оперативната печалба за второто тримесечие надмина очакванията на анализаторите, въпреки резкия спад на годишна база.

Компанията, собственост на китайския Geely Holding, съобщи, че оперативната печалба за периода, без да се включват елементи, влияещи върху съпоставимостта, е спаднала до 2,9 млрд. шведски крони (297,83 млн. долара), в сравнение с 8 млрд. крони по същото време на миналата година, съобщава CNBC.

Приходите за второто тримесечие са спаднали до 93,5 млрд. шведски крони в сравнение със 101,5 млрд. крони за същия период на 2024 г.

Въпреки неблагоприятните настроения, данните за второто тримесечие все пак са по-добри от очакваните, заявиха анализатори от JPMorgan.

Въпреки че акциите се търгуваха с повишение от 8,9%, цената им остава с повече от 20% по-ниска от началото на годината.

Volvo Cars, която се счита за един от най-изложените на американските мита европейски производители, заяви, че резултатът за тримесечието отразява продължаващата предизвикателна среда за автомобилната индустрия.

Отчетът идва малко след като Volvo Cars стартира плановете да добави най-продавания си спортен модел XC60 към производствената линия на американския завод в Риджвил, Южна Каролина. Производството на XC60, който е най-продаваният модел в световен мащаб от години, е планирано да започне в края на 2026 г.

В същото време Volvo Cars започна да изтегля седани и комби модели от портфолиото си в САЩ поради намаляващ интерес, съобщи Reuters в четвъртък.

Това се случва в момент, когато американските мита от 27,5% върху автомобилите, произведени в Европа, и 100% върху електрическите превозни средства, внасяни от Китай, принудиха производителите да преразгледат стратегиите си.

Главният изпълнителен директор на Volvo Cars Хакан Самуелсон заяви, че компанията „определено няма да се оттегли“ от американския пазар, където е от 70 години.

„Това, което правим, е, че на първо място искаме да запълним капацитета на фабриката в Южна Каролина. Тя трябва да е стратегическият ни актив, така че трябва да я използваме повече“ заяви той пред CNBC.

„Второ, разбира се, е много естествено да въведем модел с голям обем на продажби. Ние въвеждаме SUV XC60“, добави главният изпълнителен директор на компанията.