Шведският автомобилен производител Volvo Cars ще съкрати около 3000 работни места като част от мащабна кампания за свиване на разходите.

Ходът идва, след като в края на миналия месец компанията, собственост на китайския Geely Holding, обяви план за действие за намаляване на разходите и паричните средства на стойност 18 млрд. шведски крони (1,89 млрд. долара), съобщава CNBC.

Volvo Cars заяви, че съкращаването на 3000 работни места ще засегне предимно офисните позиции в Швеция и представлява около 15% от общата работна сила.

„Действията, обявени днес, бяха трудни решения, но те са важни стъпки в изграждането на по-силна и още по-устойчива Volvo Cars“, заяви Хакан Самуелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars.

„Автомобилната индустрия се намира в средата на предизвикателен период. За да се справим, трябва да подобрим генерирането на парични потоци и да намалим структурно разходите си. В същото време ще продължим да осигуряваме развитието на талантите, от които се нуждаем за нашето амбициозно бъдеще“, допълни той.

При стартирането на на 29 април Volvo Cars заяви, че програмата ще включва намаляване на инвестициите и съкращения в операциите на компанията по целия свят. Тя също така оттегли финансовите прогнози за 2025 г. и 2026 г., позовавайки се на тарифния натиск върху автомобилния сектор.

Очаква се несигурността по отношение на търговските мита да окаже сериозно въздействие върху автомобилната индустрия, особено предвид високата глобализация на веригите за доставки и силната зависимост от производствените операции в Северна Америка.

Volvo Cars заяви, че мерките са необходими, за да се гарантира, че ще може да изпълни дългосрочната си стратегия, като добави, че остава твърдо решена на амбицията си да се превърне в компания за изцяло електрически автомобили.

Като лидер в прехода към електромобили, през септември Volvo Cars обяви плановеда се откаже от краткосрочната си цел да продава само електромобили, като се позова на необходимостта да бъде „прагматична и гъвкава“ на фона на променящите се пазарни условия и охлаждащото се търсене, допълва CNBC.