Volvo се отказа от целта си до края на десетилетието да разполага с изцяло електрическа гама, отбелязвайки, че все още е вероятно да продава някои хибридни модели, тъй като пазарът е изправен пред все по-труден преход към електромобилите.

Шведският производител заяви, че 90 до 100% от обема на глобалните му продажби до края на десетилетието ще се състои от електрифицирани автомобили - комбинация от напълно електрически и хибридни модели. За сравнение, предишната цел на компанията беше до 2030 г. моделната гама да бъде изцяло електрическа. Компанията съобщи, че потенциалната разлика от 10% ще позволи при необходимост да се продават ограничен брой леки хибридни модели.

Решението идва в момент, когато EV пазарът се забавя на фона на множество предизвикателства - от налагането на мита и оттеглянето на правителствени стимули в някои държави до по-бавното от очакваното въвеждане на инфраструктура за зареждане. Междувременно европейските производители са изправени пред все по-силната конкуренция на китайските си конкуренти с техните агресивни ценови стратегии, отбелязва Тhe Wall Street Journal.

Съобщението на Volvo идва два дни, след като конкурентът Volkswagen заяви, че обмисля затварянето на заводи за производство на автомобили и компоненти в Германия, за да намали разходите си на фона на силната конкуренция и забавящия се пазар на електромобили.

„Ясно е, че преходът към електрификация няма да бъде линеен, а клиентите и пазарите се движат с различна скорост на приемане“, заяви главният изпълнителен директор на Volvo Cars Джим Роуън.

Компанията има пет напълно електрически модела в своята конюшня - EX40, EC40, EX30, EM90 и EX90 - и разработва още толкова. Групата заяви, че дългосрочната ѝ цел все още остава да се превърне в компания за изцяло електрически автомобили и да постигне нулеви нетни емисии на парникови газове до 2040 г.

Въпреки това тя намали целите си за намаляване на емисиите на CO2 в краткосрочен план. Сега производителят се стреми към намаляване на емисиите на автомобил с 30-35 % през 2025 г. в сравнение с 2018 г., което е под предишната цел за намаляване с 40%. Същевременно емисиите до 2030 г. се очаква да намалеят с 65-75% спрямо с 2018 г., което също е под предишната твърда цел за пречистване със 75%.

Volvo Cars, чийто мажоритарен собственик е китайската компания Geely, заяви, че реагира на променящите се пазарни условия и на изискванията на клиентите.

Групата също така призова за „по-силни и стабилни“ правителствени политики в подкрепа на електрификацията.