Google представя нова AI функция, която автоматично се обажда до различни бизнеси от името на потребителите – услуга, която не само спестява време в забързаното ежедневие, но и елиминира нуждата от разговори по телефона.

Функцията вече е налична на територията на САЩ и цели да бъде помощник в ежедневните задачи, като проверка на цени и записване на часове при фризьори, автомеханици или салони за груминг на кучета.

Според говорител на Google, цитиран от Fast Company, това е пример за agentic AI – модели, които могат да планират и автономно да действат в реално време от името на потребителите.

„Става въпрос за улесняване на обикновени, но досадни за вършене действия“, казва той.

Компанията посочва, че въпреки че инструментът е създаден за всички потребители, той ще бъде особено важен за представителите на Gen Z – демографска група, известна с непоносимостта си към гласови обаждания.

Проучване на Uswitch, проведено през 2024 г., показва, че една четвърт от хората на възраст между 18 и 34 години изобщо не вдигат телефона си, а явлението вече си има и термин: телефобия.

Вътрешна информация на Google посочва, че потребителите между 18 и 24 години вече използват AI инструментите на компанията по-активно от останалите възрастови групи. Новата функция има възможността да разшири тази тенденция, като даде възможност на потребителите да изпълняват рутинните си задачи, без да има нужда да разговарят по телефона.

Как работи системата?

При търсене на услуги от малки брандове – например „салон за маникюр близо до мен“ или „груминг за кучета“ – потребителят ще вижда нов бутон под локацията: „Нека AI провери цените за вас“. След това системата предлага кратък въпросник (например „каква порода е кучето ви?“), използвайки отговорите, за да се обади до няколко препоръчани бизнеса с добри ревюта.

След около 30 минути потребителят получава обобщен отговор по имейл или SMS с информация от всяко едно място.

От страната на бизнесите инструментът има дневен лимит за броя обаждания, които едно място може да получи, както и възможност за отказ от участие в услугата.

Функцията е достъпна за ограничен брой категории – включително красота и уелнес, автосервизи, услуги за домашни любимци и професионални услуги. В бъдеще Google възнамерява да разшири обхвата ѝ.