Netflix надмина очакванията на анализаторите за второто фискално тримесечие - както по отношение на приходите, така и от гледна точка на печалбата - и повиши прогнозата си за постъпленията за цялата година. По този начин стрийминг платформата продължава да се откроява на фона на технологичното рали на пазара.

Компанията отчете приходи от 11,08 млрд. долара за второто тримесечие, което е с 17,3% повече в сравнение със същия период на миналата година и надхвърля предишната ѝ прогноза от 11,04 млрд. долара. Отчетената печалба на акция е 7,19 долара, надхвърляйки прогнозата за 7,03 долара и отбелязвайки ръст спрямо 4,88 долара преди година.

Въпреки добрите резултати обаче, акциите на компанията спаднаха с около 1% в следборсовата търговия, докато инвеститорите осмисляха резултатите. Според някои анализатори на Уолстрийт това се дължи на високата оценка на Netflix преди публикуването на резултатите. Акциите на стрийминг платформата в момента се търгуват на около 40 пъти бъдещите печалби, което е значителна премия спрямо по-широкия пазар и дори спрямо много от технологичните компании. Те са се повишили с повече от 40% от началото на годината.

Гледайки напред, Netflix публикува оптимистични прогнози за текущото тримесечие. Компанията очаква приходите ѝ да достигнат 11,53 млрд. долара, надхвърляйки прогнозите на анализаторите от 11,28 млрд. долара. Печалбата на акция също се очаква да надхвърли очакванията с 6,87 долара спрямо 6,70 долара, прогнозирани от анализаторите. За цялата 2025 г. Netflix вече предвижда приходи между 44,8 и 45,2 млрд. долара, което е повишение спрямо предишната прогноза от 43,5-44,5 млрд. долара.

„По-голямата част от увеличението в прогнозата ни за приходите отразява неотдавнашното понижение на американския долар спрямо повечето други валути. Останалата част се дължи на продължаващия бизнес импулс, движен от солиден ръст на абонаментите и продажбите на реклами“, коментират от компанията, цитирани от Yahoo Finance.

Според ръководителите на компанията нивото, поддържано от реклами, е дългосрочен двигател на растежа на потребителите. По думите им продажбите на реклами показват „добър импулс“. Затова и Netflix очаква приходите от реклами да се удвоят до около 3 милиарда долара през 2025 г.

През май стрийминг платформата обяви, че нивото, поддържано от реклами, е достигнало 94 милиона активни потребители месечно в световен мащаб, което е увеличение от 70 милиона през ноември.

„Подобно на миналото тримесечие, внимателно наблюдаваме настроенията на потребителите в по-широката икономика“, акцентира съизпълнителният директор на Netflix Грег Питърс по време на отчета. „Но в този момент няма нищо значимо, което да отбележим в показателите и индикаторите, които получаваме директно чрез бизнеса“.

Питърс посочва също така, че задържането на потребителите остава „стабилно и водещо в бранша“.

Силна програма за втората половина на годината

Този импулс може да бъде допълнително подкрепен от предстоящото съдържание на компанията. Netflix ще пусне нови сезони на хитови сериали като „Wednesday“ и „Stranger Things“, а новият „Squid Game“, който дебютира в края на миналия месец, е сред най-гледаните предавания на платформата.

Сред големите стрийминг платформи Netflix продължава да води с най-ниската загуба на абонати, което показва висока лоялност на потребителите. Освен това, събития на живо и спортни програми могат да повишат още повече ангажираността, да привлекат рекламни приходи и да подкрепят ръста на абонатите.

Като цяло Netflix очаква разходите за съдържание и маркетинг да се увеличат през третото и четвъртото тримесечие. Все пак компанията очаква ръст на оперативните маржове за двата периода в сравнение с предходната година и остава на път да постигне силни маржове от 30% за цялата година. Тази прогноза е с един процентен пункт по-висока от предишната.