Продажбите на Hermès са се увеличили в периода на второто тримесечие на годината, изпреварвайки конкурентите в момент на силна турбуленция в луксозния сектор.

Групата, базирана в Париж, отчете продажби в размер на 3,9 млрд. евро, което е с 9% повече в сравнение със същия период на 2024 г. при постоянни обменни курсове, с което надхвърли прогнозите на анализаторите. Оперативната печалба се увеличава с 6% през първата половина на годината до 3,3 млрд. евро, надхвърляйки очакванията.

По-рано тази година Hermès изпревари конкурента си в луксозния сектор LVMH и за първи път стана най-ценната луксозна компания в света по пазарна капитализация, отбелязва Financial Times.

Въпреки относително добрите резултати, акциите на групата спаднаха с 4% в сряда, което намали ръста им за последната година до 12,5%, а пазарната капитализация на компанията достигна 241,4 млрд. евро – приблизително колкото тази на LVMH.

Hermés, притежаваща марките Kelly и Birkin, е една от най-устойчивите компании в бранша благодарение на своята изключително богата клиентска база и внимателно контролираното предлагане на най-търсените си чанти – чиято цена започва от около 10 000 евро, което води до търсене, надвишаващо предлагането.

Някои от сравнително по-евтините продукти в продуктовото портфолио на Hermés като копринени шалове и козметика, чиито продажби са спаднали с 4% през първата половина на годината, показват признаци на слабост.

Според анализатора от Bernstein Лука Солка, по-слабото представяне на някои от по-малките подразделения на Hermès е знак, че пазарът на луксозни стоки остава под натиск.

Междувременно Hermés заяви, че ще компенсира въздействието от увеличените мита в САЩ, като повиши цените след обявяването на „Деня на освобождението“ от президента на САЩ Доналд Тръмп на 2 април.

Главният изпълнителен директор на компанията Аксел Дюма заяви, че не предвижда ново повишение след глобалното им увеличение през май, включително с допълнителни 5% в САЩ.

Той добави, че настоящите цени би трябвало да са достатъчни, за да компенсират въздействието на 15% мита в САЩ, обявени като част от търговското споразумение с ЕС тази седмица, въпреки че предупреди, че компанията все още очаква по-пълни подробности от продължаващите преговори.

Търсенето на чанти Kelly и Birkin доведе до органичен растеж от 12% в отдела за кожени изделия на Hermès през първата половина на годината. Продажбите в отделите за мода и коприна бележат ръст съответно с 6% и 4%, въпреки че приходите в подразделението за часовници спадат е този период.

Hermés отчита, че продажбите в САЩ са се увеличили с 12,3% през второто тримесечие, което е значително над очакванията на анализаторите, въпреки повишението на цените през пролетта.

Продажбите в Азиатско-тихоокеанския регион, с изключение на Япония, са се увеличили с 3%, въпреки забавянето на китайските разходи за луксозни стоки като цяло.

Дюма заяви, че все още не вижда „фундаментални промени“ на китайския пазар, който е в депресия от края на пандемията, и остава уверен в дългосрочния потенциал на луксозните стоки в страната.

Други луксозни групи преживяват по-тежко турбуленцията.

Продажбите за второто тримесечие спаднаха с 4% при лидера в бранша LVMH, докато при Kering водещата марка Gucci също продължава да е в затруднение, допълва FT.