Meta Platforms надмина очакванията с последния си финансов отчет, но ентусиазмът на Уолстрийт се дължи не само на числата, а и на посланието, което те изпращат.

Само през последното тримесечие компанията е похарчила 17 милиарда долара за капиталови разходи – но тези инвестиции вече носят дивиденти. Това е основната причина за скока от над 11,5% в цената на акциите след затварянето на пазарите в сряда (официалната търговска сесия, преди да обяви тримесечните си резултати, Meta завърши на червено). Ако този ръст се задържи и до края на четвъртък, акциите на компанията ще достигнат нови рекордни нива.

Въпреки сериозните инвестиции, рентабилността на компанията се подобрява. Оперативната печалба се е повишила до 43% през второто тримесечие, спрямо 41% през първото и 38% за същия период на миналата година.

Печалбата на акция е скочила с 38% – до $7.14, надхвърляйки прогнозата на FactSet с повече от долар.

AI засилва приходите от реклама и потребителската ангажираност

Meta вече реализира първите резултати от инвестициите си в изкуствен интелект в рекламния сегмент.

Главният изпълнителен директор Марк Зъкърбърг сподели по време на разговора с инвеститори, че компанията отбелязва „значителен напредък в използването на AI за създаване на рекламно съдържание“, като значителна част от приходите от реклама идва от кампании, използващи генеративни AI инструменти.

„Това ще бъде особено ценно за по-малки рекламодатели с ограничени бюджети“, посочи той.

„AI значително подобрява способността ни да показваме съдържание, което хората намират за интересно и полезно“, каза още Зъкърбърг.

Според него подобренията в алгоритмите за препоръки са довели до 5% ръст във времето, прекарано във Facebook, и 6% – в Instagram.

Компанията вече работи и върху AI инструменти за редактиране на видео, които ще помагат на създателите на съдържание – „първите резултати са обещаващи“, загатна Зукърбърг.

Високите заплати в AI сектора и надпреварата за таланти

Зъкърбърг е в активна кампания по наемане на AI специалисти, като според анализатори причината затова е, че той вижда потенциал за масивен растеж.

Meta, подобно на конкурентите си, предлага високо възнаграждение за специалисти в областта на изкуствения интелект, което обяснява увеличения фокус върху нови технологии и AI екипи.

Разбира се, не всички AI проекти на Meta носят гарантирани резултати.

Компанията инвестира сериозно и в модела с отворен код Llama (Large Language Model Meta AI), който в момента се използва за чатботове, помощ с домашни задачи и генериране на изображения, като в бъдеще може да бъде използван и за автоматичен дублаж на съдържание на различни езици.

Анализаторът Джеф Влодарчак от Pivotal Research Group отбелязва пред MarketWatch, че Llama все още изостава от водещите модели на конкуренцията, като Google Gemini, Grok на X и GPT на OpenAI,

но посочва, че отвореният подход на Meta може да се окаже стратегическо предимство в дългосрочен план, като позволи на компанията да предложи мощна, но по-достъпна алтернатива.

Дори Llama да не се окаже директен източник на приходи, тя може да помогне на Meta да събере огромни обеми данни, с които да усъвършенства своите AI алгоритми.