Продажбите на Wegovy на Novo Nordisk са скочили с 67% за второто тримесечие
Датският фармагигант потвърди прогнозата си за цялата година, след като по-рано намали тази за по-слаб ръст на продажбите през втората половина в САЩ
&format=webp)
Продажбите на лекарството за отслабване Wegovy на Novo Nordisk отбелязват значителен ръст за второто тримесечие, съобщи компанията в отчета си за периода, като се ангажира да намали разходите след загуби на акции.
Приходите от хитовия лекарствен продукт са се увеличили с 67% до 19,53 млрд. датски крони до края на юни, което е малко под прогнозата на анализаторите от LSEG за 20 млрд. датски крони.
Акциите на фармацевтичния гигант спаднаха с 1,5% в сутрешната търговия, отбелязва CNBC.
Общите продажби са се увеличили с 13% на годишна база при постоянни обменни курсове до 76,86 милиарда датски крони (11,92 милиарда долара) за периода, малко над прогнозата от 76,6 милиарда датски крони.
Нетната печалба за тримесечието е 26,5 милиарда датски крони, спрямо очакваните 26,6 милиарда датски крони.
Датският фармацевтичен гигант потвърди прогнозата си за цялата година, след като миналата седмица намали тази за по-слаб ръст на продажбите през втората половина на годината в САЩ за Wegovy и лекарството за лечение на диабет Ozempic.
Компанията сега очаква годишен ръст на продажбите от 8% до 14% при постоянни обменни курсове, както и годишен ръст на оперативната печалба от 10% до 16%.
Novo Nordisk заяви, че ще намали разходите и ще засили търговския фокус, след като цената на акциите претърпя спад миналата седмица, продължавайки тенденцията към поевтиняване след пика през юни 2024 г., допълва CNBC.
„Вземаме мерки, за да засилим още повече търговската си дейност и да гарантираме ефективност в разходната база, като продължаваме да инвестираме в бъдещ растеж“, заяви напускащият главен изпълнителен директор Ларс Фруергаард Йоргенсен по повод публикуваните резултати.
Новият главен изпълнителен директор Мазиар Майк Дустдар, който поема поста от четвъртък, заяви миналата седмица, че гледа на ръководната си роля с „чувство за спешност, фокус във високата производителност и силна решимост Novo Nordisk за по-високи цели от всякога“.
Изненадващото оттегяне на Йоргенсен през май дойде на фона на по-слаби продажби в САЩ и засилена конкуренция от производителите на комбинирани лекарства и основния конкурент Eli Lilly. Разочароващите резултати от клиничните изпитвания на новия лекарствен продукт за лечение на затлъстяване CagriSema допълнително утежниха положението на компанията.
Фармацевтичната индустрия като цяло е изправена пред перспективата за значителни мита от Белия дом – които според изявлението на американския президент Доналд Тръмп от вторник могат да достигнат до 250%, както и натиск от администрацията за понижаване на цените на лекарствата на вътрешния пазар.
В четвъртък Белият дом съобщи, чеДоналд Тръмп е изпратил писма до 17 големи фармацевтични компании, включително Novo Nordisk, в които очертава стъпките, които те трябва да предприемат, за да понижат цените на лекарствата с рецепта в САЩ до нивата на „най-облагодетелствана нация“ (MFN) до 29 септември.