Фармацевтичният гигант Novo Nordisk отчете по-добър от очаквания ръст на нетната печалба за първите три месеца на годината.

Компанията обаче понижи прогнозата за ръст до края на 2025 г. на фона на по-слабите продажби на лекарството за отслабване Wegovy, съобщава CNBC.

Нетната печалба възлиза на 29,03 млрд. датски крони (4,4 млрд. долара) за тримесечния период до края на март, което е повече от прогнозата на анализаторите в анкетата на LSEG за 27,8 млрд. датски крони.

Продажбите на популярния медикамент Wegovy достигат 17,36 млрд. датски крони за периода, което е малко под 18,51 млрд. датски крони, очаквани от анализаторите в анкета на Factset във вторник.

Общите приходи на компанията, която произвежда и лекарства за лечение на диабет и редки болести, възлизат на 78,09 млрд. датски крони при очаквани 78,18 милиона. За 2025 г. компанията предвижда ръст на продажбите от 13% до 21% при постоянни обменни курсове, което е под прогнозираните през февруари 16% до 24%.

Главният изпълнителен директор на Novo Nordisk Ларс Фруергард Йоргенсен обясни намалената прогноза с нарастващата конкуренция на комбинираните лекарства за отслабване в САЩ.

„През първото тримесечие на 2025 г. постигнахме 18% ръст на продажбите и продължихме да разширяваме обхвата на нашите иновативни GLP-1 лечения. Въпреки това намалихме прогнозата си за цялата година поради по-ниското от планираното навлизане на GLP-1, което е повлияно от бързото разрастване на комбинираните лекарства в САЩ.“, посочи той в изявление след отчета за тримесечието.

Резултатите идват на фона на нарастващото търсене на хитовите GLP-1 препарати за отслабване на производителя, които действат като имитират хормона глюкагоноподобен пептид-1, за да потискат апетита.

Въпреки това компанията се бори да се отърси от негативните настроения след поредица от разочароващи резултати от изпитванията на лекарството за затлъстяване от следващо поколение CagriSema.

Печалбите идват и в момент, когато конкуренцията при лекарствата за отслабване се изостря, а фармацевтичните гиганти, сред които Roche, AstraZeneca и AbbVie понастоящем разработват нови медикаменти.

В четвъртък основният конкурент на Novo Nordisk в САЩ Eli Lilly отчете очакваното 45% увеличение на продажбите за първото тримесечие, въпреки че приходите от популярното лекарство за отслабване Zepbound са малко по-ниски заради по-ниските цени на лекарствата.

Американският производител на лекарства също понижи прогнозата си за печалба за цялата година поради разходи, свързани с разработване на нови медикаменти за лечение на рак, които доведоха до спад на акциите, допълва CNBC.