Легендарният инвеститор Марк Кюбан има съвет за студентите, които искат да пробият в бурно развиващата се индустрия на изкуствения интелект: интегрирайте AI в някой бизнес.

В интервю за TBPN (Technology Business Programming Network) Кюбан казва на водещите Джон Куган и Джорди Хейс, че младите хора в университет трябва да научат всичко възможно за това как да внедряват AI в компаниите, особено в малките и средни бизнеси.

Кюбан твърди, че „всяка една компания“ има нужда от професионалисти с умения за прилагане на изкуствен интелект, тъй като в момента не съществуват достатъчно интуитивни начини корпорациите да интегрират технологията в работата си.

„В САЩ има 33 милиона компании“ – коментира Кюбан, – „и само малка част от тях имат отделни бюджети за AI или поддържат експерти на заплата“.

Но дори тези, които нямат, ще трябва да се адаптират към ерата на изкуствения интелект.

Кюбан сравнява ситуацията с началото на собствената си кариера като предприемач.

„Когато бях на 24 години влизах в компании, които никога през живота си не бяха виждали компютър, и им обяснявах стойността му.“

Тогава той се срещал със собствениците на компаниите и им представял персонализирани планове, показващи как компютрите могат да удовлетворят конкретните им бизнес нужди.

„Точно тук студентите, които сега завършват, ще имат уникална възможност“, казва предприемачът.

Младите хора, които „учат разликата между Sora и Veo [две популярни AI системи за генериране на видео]“ или как да персонализират AI модел, ще могат да влязат във всяка компания и да посочат ясни области, където внедряването на изкуствен интелект би имало значимо въздействие върху операциите ѝ.

Един от водещите се съгласи с тезата на Кюбан и добави, че това лято екипът им е наел двама стажанти „просто защото създадоха продукти. Вместо да казват: ‘Ето какво мога да направя’, те просто ни го показаха. Отделиха един ден и направиха нещо.“

Междувременно, да се опиташ да започнеш работа в някоя от големите технологични компании само със диплома по компютърни науки „вероятно не е правилният подход“, казва Кюбан.

Вместо това, по думите му, трябва да се насочиш към която и да е друга компания, „която няма представа от AI, но има нужда от него, за да остане конкурентоспособна. Работни места ще има повече, отколкото има хора – за много, много дълго време.“