Много тийнейджъри имат собствени модни марки. Но само една използва Белия дом като сцена за рекламиране на дрехите си.

В края на миналата седмица 18-годишната Кай Тръмп - внучка на президента и състезателка по голф на национално ниво в гимназията - пусна уебсайт, на който продава памучни суитшърти с нейните инициали за 130 долара.

Тя качи видео в Instagram в петък, в което позира със суитшъртите в черно, бяло и тъмносиньо на фона на Белия дом. Същия ден тя и Доналд Тръмп излетяха с Air Force One за турнира Ryder Cup в Ню Йорк, където Кай носеше бял суитшърт с инициалите си в синьо и червено. В понеделник тя сподели видео, в което играе голф на Южната морава, отново облечена в свой модел.

„Не много хора имат шанса да направят това, така че съм доста голяма късметлийка“, казва тя във видеото.

През двата мандата на Тръмп членовете на семейството му нееднократно са предизвиквали критики заради потенциални конфликти на интереси.

Иванка Тръмп, като неплатен съветник по време на първия му мандат, продължи да печели от своята модна линия, която често носеше на официални събития. Нейният съпруг Джаред Къшнър управлява фонд за частни инвестиции със средства от Саудитска Арабия, ОАЕ и Катар - докато преди това работеше по дипломатически инициативи в региона. Междувременно синовете на Тръмп спечелиха милиарди от нова криптовалута, пусната на пазара през септември.

Дъщеря на Доналд Тръмп-младши и Ванеса Тръмп, Кай не заема публична длъжност и не е обвързана с федералните етични правила. Но нейната марка дрехи е поредният пример за член на семейство Тръмп, който използва Белия дом, за да подкрепи бизнес начинанията си.

Говорител на Белия дом казва пред The Wall Street Journal, че „няма забрана за снимки на територията на Белия дом и няма държавна подкрепа за нейния продукт, така че не съществува проблем“.

Пресаташе на Офиса за държавна етика на САЩ e отказал коментир, подчертавайки, че стандартите за поведение важат само за федерални служители.

Коя е Кай Тръмп?

Кай е най-голямата внучка на Доналд Тръмп и ученичка в последна година в The Benjamin School в Палм Бийч, Флорида. Тя играе голф в училищния отбор и вече е приета в Университета в Маями, където от догодина ще учи и ще играе в университетския тим.

В социалните мрежи тя има 3,3 млн. последователи в TikTok и 2,2 млн. в Instagram, където споделя селфита с президента и видеа от типа „Get ready with me“ преди посещения в Белия дом. Кай вече има партньорства с TaylorMade Golf, енергийната напитка Accelerator Active Energy, както и с марки за фитнес уреди и дамско облекло.

Суитшъртите ѝ, в черно, бяло и тъмносиньо, с логото „ТК“ (от Trump Kai), се продават за 130 долара.

В социалните мрежи реакциите са смесени:

„Бизнес мислене, точно като семейството. Респект! Дерзай!“, пише един потребител.

„130 долара за дреха с инициалите на 18-годишно момиче?! Това е безумие“, коментира друг.

В публикациите си Кай обяснява, че създаването на собствена марка дрехи е „нещо, което отдавна иска да направи“:

„Честно казано, можете да носите това навсякъде - на вечеря, във фитнеса, в училище. Логото е чисто и изчистено. Много се вълнувам да видя как ще ги комбинирате“, казва тя.

По примера на дядо си, Кай използва суперлативи за да опише качеството на материята: „Това е буквално най-добрата материя за суитшърт, която някога съм усещала.“