В началото на октомври десетки хора в Уест Вилидж, Ню Йорк, се редят, за да се сдобият с Thinking шапки и безплатно кафе. Събитието е организирано от AI компанията Anthropic съвместно с медията Air Mail, с цел промотирането на новия ѝ продукт Claude. Социалните мрежи бързо се изпълват със снимки на потребители, носещи бейзболните шапки.

По време на събитието Dev Day, OpenAI раздава символични плакети на участниците, а компанията Cursor подарява клавиши „Tab“ на някои от най-верните си поддръжници.

Компаниите, занимаващи се с изкуствен интелект, обръщат все повече внимание на малките детайли. Ръководители и инженери от AI сектора търсят ексклузивни сувенири, за да демонстрират принадлежност към вътрешния кръг и, разбира се, да се похвалят в социалните мрежи, пише Business Insider.

Бумът на AI стоките показва, че индустрията вече е напуснала лабораториите и е навлязла в масовата култура. От бейзболни шапки и плакети до клавиши и тениски – символите на новия дигитален статус са навсякъде.

Бумът на AI модата

На събитието в Ню Йорк феновете на Anthropic могат да получат безплатна пазарска чанта, шапка Thinking и копие от книгата на Дарио Амодей – стига да са готови да чакат на дългата опашка. Бейзболните шапки се превръщат в абсолютен хит и в крайна сметка бройките се изчерпват.

Сунита Моханти, съоснователка на стартъпа Vibrant Practice – AI компания в сферата на здравеопазването, базирана в Сан Франциско – е сред малкото късметлии, които успяват да се сдобият с шапка. Разбира за събитието, докато е на командировка в Ню Йорк.

„Беше супер препълнено и ясно се виждаше, че всички са инженери, програмисти и хора от стартиращи компании,“ споделя пред Business Insider Моханти. „Някои дори бяха довели целия си екип.“

Моханти носи шапката си по време на обратния полет до Сан Франциско. „Най-малко двама души ми казаха, че им харесва,“ допълва тя.

Технологичните сувенири не са нещо ново, но бумът на изкуствения интелект издига фирмените стоки на съвсем друго ниво. Хората вече не ги носят просто като аксесоар, а като знак за принадлежност към технологичната ера.

„Това е сигнал, че сте в течение,“ казва Моханти. „Работите по най-интересните неща. Чувствате се част от движение.“

Основателят на технологична компания Андрю Пигнанели изпраща приятелката си до събитието на Anthropic, но шапките вече са изчерпани. Тя успява да вземе само чанта. Пигнанели притежава няколко подобни артикула, включително Lego GPU от AI облачната платформа Fluidstack.

Неговата компания – General Intelligence Company of New York – произвежда пуловери с дъга и логото си, които бързо стават популярни в социалните мрежи. Не всички коментари обаче са положителни. В X някои потребители отбелязват, че моделът прилича твърде много на пуловер на ERL Clothing. Известният моден коментатор Дерек Гай дори пише: „Забавно е как AI компания пуска стоки и инстинктивно копира чужд дизайн.“

Пигнанели отхвърля обвиненията: „И двата пуловера имат дъга, но ние не сме ги копирали. Нито би било възможно – ERL вече дори не ги продава.“

Въпреки критиките, реакцията е повече от успешна – продадени са около 40 бройки, а новата партида от 150 вече е изчерпана. „AI е следващото поколение,“ твърди той. „Всички искат да се чувстват част от тази група творци.“

AI стоките са с голямо търсене и ниско предлагане

На последния Dev Day на OpenAI компанията награждава с плакети участниците, които са използвали най-малко 10 милиарда токена – единици за изчисление при работа с езикови модели.

OpenAI изписва имената на всеки получател на екран зад изпълнителния директор Сам Алтман, като обсипва разработчиците с похвали. Сред тях е AI стартъпът Clay, който е използвал над 100 милиарда токена. Ръководителят на инженерния екип Джеф Барг разказва, че компанията е била предварително уведомена, че ще получи подарък.

„Прилича на плакетите за достигнат брой абонати в YouTube, така че е много готино,“ казва Барг.

OpenAI не е първата AI компания, която подарява силно лимитирани и поради това още по-желани сувенири. През август Бен Ланг от Cursor публикува снимка на големия бутон Tab. В платформата потребителите натискат клавиша Tab, за да попълнят автоматично редове код. При свързване към компютър специалният бутон, който компанията подарява, наистина работи.

Ели Щайнбок, основател на Inbox Zero и посланик на Cursor в Тел Авив, е сред малцината, които успяват да се сдобият с него. „Не е особено полезен, но е готин,“ казва той пред Business Insider.

„Бяха в ограничено количество,“ допълва Щайнбок. „Предполагам, че това го прави готино. Просто е приятно да го имаш на рафта си.“