Netflix разочарова с печалбата, но уверява инвеститорите, че растежът остава стабилен
Компанията обвини данъчен спор в Бразилия за натиска върху маржа, но очаква силен ръст на приходите и рекламния бизнес
&format=webp)
Netflix не постигна прогнозите за печалба за третото тримесечие заради еднократен данъчен проблем в Бразилия, но заяви, че основите на бизнеса остават стабилни и че компанията е на път към устойчив ръст на приходите, абонатите и продажбите от реклама.
Ръководителите на стрийминг гиганта посочиха, че графикът на предстоящите премиери е изключително силен, след поредица от световни хитове, включително глобалния феномен „KPop Demon Hunters“. Това, съчетано с разширяващото се предлагане на живи събития, трябва да позволи на Netflix да изпълни целите си за годината - въпреки юридическото препятствие през тримесечието, приключило през септември.
„Смятаме, че бизнесът ни е много здрав и сме доволни от напредъка по ключовите ни инициативи. Пред нас има огромни възможности“, заяви съизпълнителният директор Гари Питърс по време на разговор с анализатори, цитиран от американските финансови медии.
Данъчен удар от $619 млн. в Бразилия
Netflix заяви, че резултатите за третото тримесечие биха отговорили на очакванията, ако не беше неблагоприятното съдебно решение в Бразилия, свързано с данъчно задължение от $619 млн. Компанията уточни, че не очаква този казус да има съществено влияние върху бъдещите ѝ резултати.
Вследствие на това, Netflix отчита нетна печалба от $2,55 млрд., спрямо $2,36 млрд. година по-рано, но под прогнозата от $3,01 млрд., според данни на FactSet. Печалбата на акция възлиза на $5,87, при очаквани $6,96.
След обявяването на резултатите, акциите на Netflix поевтиняха с над 6% в следборсовата търговия във вторник.
Към края на търговията във вторник, акциите на Netflix бяха с повече от 7% под рекордните нива от юни, след като инвеститорите започнаха да се притесняват от прегряване на цената, но все пак остават с над 39% ръст от началото на 2025 г.
„Краткa спънка, не провал“
Медийният анализатор Паоло Пескаторе от PP Foresight определя резултатите като „временна спънка“: „Като цяло това е стабилно тримесечие, въпреки неочаквания разход“, казва той, цитиран от MarketWatch. „Netflix е в завидна позиция благодарение на един от най-силните си каталози от съдържание досега.“
Приходите на платформата за третото тримесечие достигат $11,51 млрд., спрямо $9,83 млрд. година по-рано - точно в съответствие с прогнозите на анализаторите.
Компанията очаква приходите да продължат да нарастват през четвъртото тримесечие, подкрепени от повече абонати, повишени цени и по-високи рекламни постъпления, и прогнозира, че ще завърши годината с $45,1 млрд. приходи - в съответствие с предишните насоки.
Netflix обаче понижава прогнозата си за оперативен марж за цялата година от 30% на 29%, заради колебанията във валутните курсове и въздействието на данъчния казус в Бразилия.
Рекорд за рекламните продажби
Компанията отчете рекорден тримесечен ръст на приходите от реклама, докато продължава да разширява своя рекламен бизнес, който анализаторите определят като ключов двигател за бъдещ растеж. Netflix прогнозира, че приходите от реклама ще се удвоят през 2025 г., макар и върху все още сравнително малка база.
Повечето анализатори очакваха Netflix да постигне резултати, близки до амбициозните си насоки, и предвиждат силно четвърто тримесечие, когато рекламният бизнес ще започне да дава по-съществен принос.
Рекламната стратегия на Netflix е двустепенна: аа намали отлива на абонати, като предлага по-евтин план с реклами, и да увеличи приходите чрез продажба на рекламно пространство.
Рекламният сегмент все още е нов и приносът му към общите приходи е ограничен, но се очаква постоянен ръст през следващите тримесечия.
В края на 2022 г. Netflix въведе по-нискобюджетен абонаментен план с реклами, струващ $7,99 на месец (при $24,99 за премиум плана без реклами). По-достъпната цена помогна на компанията да привлече нова аудитория, която преди това е избягвала услугата заради високата цена.
Netflix разширява и предлагането си на на живо излъчвани спортни събития, които се очаква да станат значим двигател на аудиторията в бъдеще.
По-рано тази година Netflix си постави амбициозни вътрешни цели: да удвои приходите си до 2030 г., да достигне пазарна капитализация от $1 трилион (в момента около $510 млрд.) и да увеличи оперативната си печалба трикратно, до около $30 млрд., спрямо $10,4 млрд. през миналата година.
Компанията също така цели да достигне 400 милиона глобални абонати до края на десетилетието.