Директорът на Stellantis: Истинският проблем не са китайските производители, а правилата на ЕС
„Регулациите от Брюксел отслабват най-доброто, което имаме, а именно европейската и италианската автомобилна индустрия“, заяви Антонио Филоса
&format=webp)
Автомобилният производител и лидер в европейската индустрия Stellantis не възнамерява да се откаже от ангажиментите си към производството и търговията на местния пазар в Италия, нито да намали работната сила.
Това заяви в интервю за Rai 1, излъчено в праймтайма след централната информационна емисия, главният изпълнителен директор Антонио Филоса.
Той потвърди намерението за инвестиции в размер на 2 милиарда евро за една година и посочи като основен проблем ограничителните правила, които се приемат в Брюксел и които според него трябва „спешно да бъдат променени“.
Въпреки обявената масивна инвестиция от 13 милиарда долара в САЩ за следващите 4 години (пазар, който, според него, „изразява 16 милиона продадени автомобила годишно“), Stellantis потвърждава „с твърдост и решителност“, че ангажиментът към Италия „не е под въпрос. „За нас Италия е в центъра на стратегическия проект, който имаме за нашето бъдеще, и го доказваме с конкретни факти“, подчерта Филоса.
Той припомни, че групата инвестира 2 милиарда евро само за една година на местно ниво и закупува компоненти и услуги на стойност 6 милиарда евро от изцяло италиански доставчици. С това, според него, Stellantis „ясно изпълнява своята част“, но допълни, че „имаме нужда от втория етап: спешно преразглеждане на регулациите в Брюксел“.
Според него пазарът в Европа изостава именно заради пропуски на общностно равнище, а регулациите от Брюксел отслабват най-доброто, което имаме – европейската и италианската автомобилна индустрия.
„В Европа, „правилата все още са ограничителни и трябва да бъдат променени спешно“, така че „да отразяват реалността на пазара и да върнат на европейските клиенти свободата да избират колата, която искат“, отбеляза той.
Филоса отправи четири искания към администрацията в Брюксел:
• Отвореност към концепцията за технологична неутралност
• Обновяване на автомобилния парк, като се има предвид, че днес в Европа има 256 милиона автомобила, 150 милиона от които над 12 години и следователно замърсяват повече от съвременните
• Специфичен фокус върху производството на малки модели автомобили, в които Италия е световен лидер
• Спешна промяна на целите за нови превозни средства, защото те са недостижими
Главният изпълнителен директор подчерта, че все пак има и чисто италиански фактори, които правят страната по-малко конкурентоспособна, сред тях цената на енергията, която е двойно по-скъпа в сравнение с тази в Испания.
По този въпрос „водим разговори с правителството, имаме конструктивен диалог с тях и се надяваме на благоприятно развитие“, подчерта Филоса.


)



&format=webp)
&format=webp)

&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)