Stellantis отчете първи ръст на нетните приходи след седем слаби тримесечия
Автомобилният производител обаче предупреди за нови еднократни разходи, а акциите спаднаха с 6% след новината
&format=webp)
Производителят на автомобили Stellantis предупреди за еднократни разходи през втората половина на годината в опит да отговори на политическите, икономически и регулаторни предизвикателства.
Мултинационалният конгломерат, който притежава Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler и Peugeot, потвърди финансовите си прогнози за втората половина на годината, като се позова на продължаващото подобрение на нетните приходи, паричния поток и оперативните приходи.
Stellantis обаче очаква да понесе разходи до декември, които, след като бъдат финализирани, ще бъдат „в голяма степен изключени“ от оперативните му приходи, отбелязва CNBC.
Акциите на производителя, котирани на Миланската борса, паднаха с 6% след новината, преди да намалят загубите си и да се търгуват с около 5% тази сутрин. Цената им е спаднала с над 25% от началото на годината.
Предупреждението за еднократни разходи дойде въпреки резултатите за положително трето тримесечие.
Нетните приходи за периода юли-септември са в размер на 37,2 млрд. евро, което отразява увеличение от 13% на годишна база, главно благодарение на растежа на пазарите в Северна Америка и Европа.
Анализаторите очакваха нетните приходи да са в размер на 36,58 млрд. евро, според консенсусната прогноза на LSEG.
На този фон главният изпълнителен директор Антонио Филоса продължава да изпълнява плана си за промяна.
„Докато внедряваме важни стратегически промени, за да предоставим на нашите клиенти по-голяма свобода на избор, отбелязахме положително последователно развитие и солидни резултати в третото тримесечие в сравнение със същия период миналата година, които са белязани от възстановяване на растежа на приходите“, заяви Филоса.
„Предприемаме и решителни действия за съгласуване на ресурсите, програмите и плановете с цел подкрепа на дългосрочен и печеливш растеж, включително наскоро обявената инвестиция от 13 милиарда долара в САЩ“, добави той.
Stellantis обяви планове за инвестиции в САЩ по-рано този месец като част от усилията за ускоряване на растежа и разширяване на присъствието си на вътрешния пазар. Това е най-голямата инвестиция в САЩ в 100-годишната история на компанията, която ще включва разработване на пет нови модела и създаване на над 5000 работни места.
Обявлението идва на фона на усилията на президента на САЩ Доналд Тръмп да създаде повече работни места в производството чрез агресивни тарифи, особено за автомобилната индустрия, отбелязва CNBC.
Новите планове на Stellantis разширяват тези, които председателят на автообилната империя Джон Елкан подробно описа пред Доналд Тръмп още през януари.



)


&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
