American Eagle Outfitters повиши прогнозата си за годишните продажби, подкрепена от силното търсене на клинове, бельо и рекламните си кампании с популярни американски знаменитости.

Модният бранд, който това лято беше въвлечен в „културните войни“ заради рекламна кампания с актрисата Сидни Суийни, съобщи, че и текущото тримесечие е започнало силно и очаква инерцията да се запази и през 2026 г.

„Силният импулс продължи и през четвъртото тримесечие, включително отличен старт на празничния сезон. Имахме рекорден уикенд за Деня на благодарността“, заяви главният изпълнителен директор Джей Шотенстийн, цитиран от световните финансови медии.

Оптимистичната прогноза изстреля акциите на American Eagle с до 15% в извънборсовата търговия в Ню Йорк във вторник. Повишените очаквания поставят компанията сред онези, които продължават да се възползват от американска икономика, в която богатите харчат свободно, докато все повече потребители изпитват затруднения с покупателната способност.

Въпреки че упоритата инфлация и икономическата несигурност накараха много хора да ограничат разходите си, кампаниите със Суини и Травис Келси - шампион от Супербоул и годеник на Тейлър Суифт - засилиха интереса към продуктите на ритейлъра.

Кампанията със Суийни, пусната през юли, включваше видео, в което актрисата говори за своите „good jeans“ („добри дънки“), което някои зрители интерпретираха като игра на думи с „good genes“ („добри гени“). Слоганът предизвика политически дебат, а по-късно актрисата беше защитена от президента Доналд Тръмп.

Третото тримесечие е първият пълен период, който отразява ефекта от тези кампании. Мениджъри заявиха по време на разговора с инвеститори във вторник, че рекламите със Суийни и Келси са стимулирали търсенето както от нови, така и от съществуващи клиенти.

„Трафикът, който виждаме онлайн от тези кампании, е значителен“, каза Майкъл Матиас, изпълнителен вицепрезидент и финансов директор. „Точно там виждаме голяма част от растежа и ефективността на тези кампании.“

Компанията очаква печалби и от празничната си колекция с Марта Стюарт, като ръководителите отбелязват, че 80-годишната икона „удивително добре резонира“ с Gen Z.

American Eagle повиши и прогнозата си за четвъртото тримесечие, като вече очаква ръст на продажбите на сравнима база от 8–9%, докато анализаторите на Уолстрийт прогнозираха едва около 2%. Това доведе до увеличение и на годишната прогноза - от очакван нулев ръст до ръст от няколко процента.

Компанията отчете 6% ръст на приходите до 1.4 млрд. долара - рекорд за третото тримесечие, надминавайки очакванията на анализаторите (1.3 млрд. долара). Нетната печалба расте с почти 7% до 91.3 млн. долара, а ефектът от митата е по-нисък от предвидения.