Брюксел планира да се откаже от забраната на ЕС за двигателите с вътрешно горене от 2035 г., позволявайки на автомобилните компании да продължат да произвеждат ограничен брой превозни средства с бензинови и дизелови двигатели и след датата, на която забраната трябваше да влезе в сила.

Първоначалната забрана беше замислена така, че да принуди производителите да намалят всички свои емисии до нула до 2035 г. спрямо нивата от 2021 г.

Съгласно предстояща ревизия на закона, която Европейската комисия ще предложи във вторник, европейските автомобилни производители ще могат да запазят до 10% остатъчни емисии, при условие че изпълнят определени изисквания, като например използването на „зелена“ стомана.

Това съобщава Financial Times, позовавайки се на източници, участващи в преговорите.

Условията все още се обсъждат от политиците, а всяка промяна ще трябва да бъде одобрена от правителствата на държавите членки на ЕС и от Европейския парламент.

Забраната за двигателите с вътрешно горене беше възприемана като емблематична част от климатичното законодателство на ЕС, но срещна силна съпротива от страна на автомобилната индустрия и на правителства, включително тези на Германия и Италия.

Европейската комисия трябваше да преразгледа правилата през следващата година, но изтегли ревизията по-рано под натиска на индустрията.