Последния път, в който продавачите на Cadillac бяха толкова заети, колкото са в момента, Роналд Рейгън беше президент на САЩ.

По онова време човек можеше да си купи лъскавите модели De Ville и Fleetwood, но малко от тези автомобили успяха да постигнат успех отвъд океана. Те бяха предназначени предимно за нуждите на американците.

През 2016 г. обаче бяха купени 309 000 автомобила Cadillac в цял свят и почти половината от тези горди нови собственици се намираха извън Северна Америка, сочат данни на General Motors за продажбите, публикувани вчера.

След години на големи инвестиции в инженерството и сизифовските маркетингови усилия най-добрите коли, които GM произвежда, най-сетне пробиват на пътищата в чужбина. Автомобили Cadillac могат да бъдат видени на германска магистрала, изпреварващи коли на Porsche или BMV.

В същото време буиците доминират на пазара на луксозни коли в Китай. Bloomberg публикува данни за растежа на продажбите на GM извън Америка.

През 2016 г. 84% от буиците и 45% от автомобилите Cadillac са отишли при купувачи извън САЩ и Канада. И двете марки са регистрирали двуцифрен растеж, главно благодарение на шофьорите в Китай и Централна Европа, които са пожелали страхотна американска кола в гаража си.

Още по-забележителното е, че GM е постигнала всичко това в период, когато отслабващият долар влоши представянето й в някои държави, в които шофьорите плащат в евро, паунди, йени или юани.

Генералният директор на GM Мери Бара несъмнено говори за тези тенденции в продажбите на срещите си с президента Доналд Тръмп. Компанията не се стреми толкова да направи американските коли велики отново, а да ги направи по-велики от всякога.

Търговска война ще пресече този импулс. В момент, когато Тръмп заплашва да въведе мита за BMW, Toyota и други автомобилни концерни, неговите колеги в чужбина запазват сравнително хладнокръвие. Германският министър на икономиката Зигмар Габриел дори леко се пошегува с Тръмп, като заяви, че решението е американските компании „да произвеждат по-добри коли“.

Запитана във вторник за потенциален политически отговор от другите държави на налагането на нови американски мита, Бара отговори, че има конструктивен диалог с администрацията на Тръмп. „Споделих много информация за динамиката на автомобилната индустрия и какво ще бъде въздействието върху нея“, каза тя.