Моделът Range Rover Evoque е основна част от стратегията на Jaguar Land Rover (JLR) за увеличаване на пазарния дял на компанията в Китай.

Миналата седмица обаче плановете на JLR за страната срещнаха голяма неравност на пътя, която се появи в шоурумовете под формата на Landwind X7.

На външен вид X7 на практика трудно може да бъде различен от Evoque.

Изглежда също така, че китайският автопроизводител има приличен брой клиенти, чакащи доставката на X7.

Според Bloomberg, 5 500 купувачи са платили първоначалните вноски за X7, чиято цената е около 21 700 долара.

Тя е много по-ниска от сумата между 65 000 и 90 000 долара, която човек трябва да плати, за да кара истински Evoque в Китай.

"Не искаме да коментираме в конкретика по отношение на Landwind X7. Защитата на нашата интелектуална собственост обаче е нещо, към което се отнасяме много сериозно," е заявил представител на Jaguar Land Rover пред Business Insider.

Вижте още: Kитайците наистина могат да фалшифицират всичко

Китайският кросоувър модел се появи за първи път през ноември 2014 г. на изложението в Гуанджоу. Тогава отговарящият за дизайна в Jaguar Йън Калън пусна снимки в Twitter на X7, посочвайки приликите между Landwind и Evoque.

Китайското копие се появи отново на изложението в Шанхай през април, където предизвика гнева на Jaguar Land Rover, която е подразделение на индийската Tata Group.

"Наистина е жалко, че практиката копи/пейст отново се завръща," заяви тогава главният изпълнителен директор на Jaguar Land Rover Ралф Сет. "Това няма да помогне на репутацията на Китай и на китайската промишленост."

По отношение на техническите характеристики, Landwind X7 е много различен от Evoque. Китайският кросоувър разполага с двулитров турбодвигател двигател Mitsubishi с максимална мощност от 188 конски сили. Range Rover Evoque използва двигател Ford Ecoboost с 240 конски сили.

Landwind, която е смесено дружество между китайските Changan Auto и Jiangling Motors, произвежда поредица от SUV модели, които се продават основно в Китай. Landwind обаче влезе в историята през 2005 г., когато стана първият китайски автопроизводител, който изнася автомобили за Европа.

Моделът X6, който бе базиран на Isuzu Rodeo, се внасяше в Холандия за кратък период от време, но не се продаваше добре, особено след като показа много слаби резултати на тестовете за сигурност.

Най-скъпият модел на Landwind в момента е спортният автомобил с две врати X9, чиято цена е 23 500 долара. X9 е базиран на спрения от производство Isuzu Amigo.