Днес екипът на Profit.bg получи странното прессъобщение. То гласи:

„Сайтовете NEWS.bg, TOPSPORT.bg, MONEY.bg, LIFESTYLE.bg, VSI4KO.bg, MOBILE.NEWS.bg, GLADEN.bg, IBOX.bg са вече част от групата на LIVEMEDIA. Това стана факт, след като LIVEMEDIA подписа договор за придобиване на мажоритарния пакет от акциите на WEB MEDIA GROUP. Досега част от LIVEMEDIA бяха сайтовете LIVENEWS.bg, LIVESPORT.bg, LIVEBIZ.bg и HotArena.net".

„Покупката на осемте сайта ще позиционира една от най-младите медийни групи в ТОП 3 в интернет пространството, съобщават още от PR агенцията.

Прогнозата на Livemedia, пък е, че медийната група ще се намеси сериозно в разпределението на рекламните бюджети в интернет.



Дори и начинаещ в рекламния бизнес, ще Ви сподели, че цитираните от Вас данни на Google Analytics не са толкова актуални пред агенции и големи рекламодатели. Иска се Гемиус или Нилсен. Горепосочените данни са от Гемиус и цитират посещенията на livenews.bg - уникални и импресии.

Честно казано, за мен има няколко основни въпроса. Главното обаче е, че тук нещо намирисва? За какви ни взиматe, господа? Кой кого излъга и какво бе това - евтин ПР или показване на мускули.

Първо, Уеб Медия Груп е публична компания, сиреч, за тези, които не разбират, акциите й се търгуват на борсата, а тя е задължена да оповестява отчети и чувствителна информация.



Справка на сайта на компанията сочи, че последната информация е от 28 юли, а подобна информация липсва и на сайтовете от групата - news.bg, money.bg и др. От Уеб Медия коментираха за нашата медия, че скоро ще се публикува и официална информация по случая. Така все още няма, но представител на компанията сподели, че информацията не е добре написа и има двояк смисъл.

Купувачът обаче е доста активен. Информацията за сделката му вече е на сайта, а същата бе оповестена и от агенцията им.



Собственикът на Livemedia отказа коментар пред Profit.bg, а от агенцията отговориха: „Нямаме коментар, моля, изпратете въпросите си". Е, пратихме, но едва ли ще получим отговори.

Нашето разбира се скромно мнение е, че дори и да има нещо, то истината е някъде по средата.

Т. е, явно е, че преговори има, но те може и да не са приключили. Иска се мажоритарен дял, но прехвърлянето на акциите може и да отнеме няколко месеца. След това пък новият собственик ще трябва да отправи търгово предложение към останалите акционери.

Искаме обаче да попитаме - защото от ПР агенцията изпращат непроверена и недостоверна информация. Трябва ли да се поставя под въпрос следващото прессъобщение от която и да е агенция?

Защо от Livemedia си правят реклама, и то евтина, на гърба на публична компания. И защо от публичната компания мълчат?

Очаквам и съвсем скоро от Комисията за финансов надзор да разгледат и може би изискат информация по случая.