Класическите модели на Ferrari нямат възраст и никога няма да омръзнат на автомобилните маниаци и колекционери.

Последното доказателство за това е редкият модел на италианския производител на суперавтомобили от 1962 г. 250 GTO, който ще бъде предложен на търг по време на ежегодния фестивал Pebble Beach Concours d’Elegance през август с начална цена от 45 млн. щатски долара, пише Bloomberg.

Колата се продава от Sotheby’s, а сумата е най-високата, която някога е искана на аукцион за ретроавтомобил. От този модел на Ferrari са произведени само 36 броя в периода от 1953 до 1964 г. Някои от тези коли вече са постигали впечатляващи продажни цени през последните години.

Настоящият рекорд за най-скъп ретроавтомобил се държи именно от 250 GTO, производство 1963 г., продадено на търг от Bonhams през 2014 г. за 38.1 млн. долара. Друг представител от 1963 г. пък бе закупен за 70 милиона долара по-рано тази година, но не на търг, а в частна сделка.

И докато моделите на Ferrari си остават златен еталон за колекционерите, цените на класическите автомобили всъщност са паднали с 1% за 12-те месеца до края на март, показва Knight Frank Luxury Investment Index, който следи възвръщаемостта от инвестициите в различни предмети на лукса и произведения на изкуството.

Въпреки това отстъпление, ретроавтомобилите носят доходност от 288% за последното десетилетие, пише Bloomberg.

Настоящият собственик на машината, която ще бъде предложена на търг в рамките на Pebble Beach Concours d’Elegance, е Грег Уитън - председател на борда на директорите на Numerix Software Ltd. и бивш служител на Microsoft Corp. Той притежава италианската ретро бегачка от 2000 г.

Моделът е реплика на състезателно Ferrari, което е печелило националния пистов шапмионат на Италия през 1962 г. От него са запазени оригиналния двигател, скоростната кутия, задния мост, както и заводското купе, твърдят от аукционната къща.

Сред предишните собственици на автомобилното бижу са италианският състезател Едуардо Луалди-Габарди и Джани Булгари, който в продължение на две десетилетия управлява компанията за производство на луксозни стоки и бижута Bvlgari.

От Sotheby's не дават информация колко пари е платил Уитън за легендарното Ferrari, но по данни на аукционната къща в края на 90-те години на миналия век са вървели около 10 милиона долара.