Ferrari NV ще произведе електромобил, с който ще конкурира Tesla Inc. в горния ценови клас, заяви главният изпълнителен директор на компанията Серджо Маркионе.

Производителят на спортни автомобили, който се отдели от Fiat Chrysler Automobiles NV, разширява продуктовата си линия, за да увеличи продажбите, без едновременно с това да губи от ексклузивостта на марката.

Маркионе, който оглавява и двете компании, заяви по време на Автомобилното изложение в Детройт, че Ferrari ще представи първия си SUV модел, който ще бъде "най-бързият на пазара", до края на 2019 или 2020 г.

“Ако може да бъде създаден електрически суперавтомобил, тогава първият ще е Ferrari,” каза Маркионе. “Хората са удивени от това какво е направила Tesla с една супер кола: Не се опитвам да омаловажа това, което Илон направи, но мисля, че това това може да бъде направено от всички нас.”

Електрическо Ferrari би дало на Маркионе възможността да открадне продажби и внимание от Илон Мъск, чийто модели Tesla Roadster и Model S са определящи на пазара на луксозни електромобили, пише Blooomberg.

“Правим го, защото трябва да го правим,” казва Маркионе. Според него има още работа за вършене и новият план на Ferrari в първата си половина ще включва хибридни автомoбили. “Преминаването от хибрид на изцяло електрически автомобил е лесно”, казва още той.

Това ще е и последният стратегически план за изпълнение на Маркионе във Ferrari. Компанията се цели в продажби, които да надхвърлят самоопределения лимит от 10 000 автомобила. Ferrari също така иска да удвои оперативната си печалба до около 2 млрд. евро до 2022 г.

След като години наред бе скептично настроен по отношение на алтернативните двигатели и новите технологии, наскоро Маркионе заяви, че сега е подходящото време за промяна в индустрията.

Маркионе признава, например, че до 2025 г. по-малко от половината от автомобилите, които се продават, ще бъдат изцяло с двигатели с вътрешно горене, тъй като бензинът и дизелът отстъпват място на хибридите, на електрическите автомобили и на тези с водородна клетка.

Маркионе прогнозира, че автопроизводителите разполагат с по-малко от десетилетие, за да се реорганизират и да оцелеят в света на новите технологии.