Aston Martin се цели в 6.8 млрд. долара пазарна капитализация
Aston Martin ще се цели в пазарна оценка от 5 млрд. паунда (6.8 млрд. долара) при потенциалното си първично предлагане на акции (IPO), информира Bloomberg, позовавайки се на източници, близки до компанията.
Автопроизводителят е провел предварителни разговори с консултанти относно пазарната си оценка с включен дълг, която би поставила компанията на едно ниво с Ferrari NV, според същите източници, пожелали анонимност.
Интересът на инвеститорите към IPO тази година може да бъде подкрепен от планираното разширяване на дейността на компанията в SUV сегмента, което ще започне през 2019 г.
Първично предлагане на акции на Aston Martin в Лондон през тази година би бетонирало завръщането на легендарната марка и би представлявало сериозен тест за апетита на инвеститорите към английски компании преди излизането на Великобритания от ЕС през март 2019 г.
Компанията, която е известна с връзката си с шпионските филми от поредицата за Джеймс Бонд, надхвърли 5 000 доставки през миналата година за първи път от 2008 г. насам и очаква да надхвърли прогнозата си за 2017 г. за 180 млн. паунда оперативна печалба при над 840 млн. паунда приходи.
Оценката е предварителна и засега все още няма взето решение за евентуалното листване на борсата, тъй като консултантите обмислят и други опции за автопроизводителя, според същите източници.
“Като политика на компанията, Aston Martin не коментира спекулациите относно бъдещата собственост или преструктуриране на капитала,” казва Саймън Спраул, говорител на Aston Martin. Компанията е контролирана от Investindustrial Advisors Ltd., която също е отказала коментар, и от кувейтската Investment Dar.
Aston Martin ще започне производството на SUV модела DBX в новия си завод в Уелс през 2019 г. Компанията обяви през ноември, че почти целия производствен капацитет за 2018 г. за новия й модел Vantage, който струва 150 000 долара, е разпродаден.
Пазарната капитализация на Ferrari в момента е около 21.4 млрд. долара. Италианският автопроизводител обяви над 30% марж на оперативната печалба за третото тримесечие, което е нарежда сред компании, като Apple Inc., LVMH и Gucci.