До 2024 г. Централна гара София ще се превърне в модерен пътнически интермодален терминал с обновено приемно здание, нови коловози и съвременни системи за сигнализация и телекомуникации.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, който направи днес изненадваща проверка на обекта.

С добри темпове напредва ремонтът на най-голямата пътническа жп гара у нас, коментира още министърът след проверката, цитиран от пресцентъра на министерството.

Изпълнителят информира министър Тодоров, че в момента се работи по цялостното обновяване на коловозите на гарата, а скоро се очаква да стартират дейностите и в района на жп гара Волуяк. В рамките на същия проект ще бъде ремонтирана 10-километровата жп линия от София до Волуяк и ще се внедрят нови системи за сигнализация и телекомуникации.

Най-добрите железопътни гари в Европа за 2021 г.Лондонската гара St Pancras загуби короната си на най-добрата жп гара в Европа от Hauptbahnhof в Лайпциг

Предвижда се и строителството на две нови жп гари във Волуяк и Обеля. Жп спирка Обеля ще прави връзка със софийското метро, което ще улесни значително всички пътуващи от Западна България към столицата.

В рамките на своето посещение на гарата министър Тодоров се запозна и с работата и на диспечерския център за управление на влаковото движение. „Тук се осъществява координацията между превозвачите и диспечерските центрове в страната.

Чрез него се ръководи движението на всички влакове, в т.ч. пътнически, товарни и международни“, обясни зам.-генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Бисер Минчев.

Любопитен факт от историята на Централна жп гара София е, че първият локомотив, който пристига на гарата в далечната 1887 г. е пътувал именно по направлението София-Волуяк. Към този момент жп гарата е осветявана с газови лампи, а движението е следено с морзови апарати.