Сладко от люти чушки и пушен колбас са победителите в кампанията на Лидл България „Съхрани родния вкус“.

Двата продукта са избрани след трудна и оспорвана надпревара между близо 1500 предложения, дошли от повече от 200 населени места в страната.

Те ще станат част от продуктовата линия „Родна стряха“ и ще бъдат пуснати на пазара през пролетта на следващата година.

В момента се водят преговори с производители, на които да бъде възложено производството им, съобщиха от компанията.

Двата продукта са избрани от Лидл България, шеф Иван Манчев и шеф Таньо Шишков, като при стартирането на кампанията идеята е наградата от 10 хиляди лева да бъде присъдена на само един победител.

Изборът обаче е труден, затова са отличени два продукта, открояващи се най-силно със своя уникален вкус, съобщи главният изпълнителен директор на компанията Милена Драгийска. Всеки от създателите им получава по 10 хил. лв.

Рецептата за пушена „кълбъсъ“ се предава в семейството на Мария Иванова от плевенското село Асеново повече от 300 години. Тя идва от кухнята на банатските българи и е пренесена у нас от Австро-унгарската империя.

Диляна Георгиева от Бургас наследява рецептата за сладко от люти чушки от нейните майка и баба. То е с широко приложение и може да бъде сервирано както на закуска, така и на обяд и вечеря.

Кампанията „Съхрани родния вкус“ стартира през септември, а целта й е да запази уникалните български рецепти и традиции.

По време на търсенето им шеф Манчев и шеф Шишков обикалят цялата страна, срещайки различни по възраст, професия и кулинарни предпочитания хора, обединени от една обща цел – да пазят родния вкус.