Има два основни проблема пред бъдещето на онлайн бизнеса – популизмът и липсата на разбиране на процесите. Това смята Невен Дилков, основател на Neterra, който изказа мнението си по време събитието Digital Trends, организирано от Profit.bg.

„Под популизъм имам предвид подценяването на важните неща, тъй като постоянно сме заливани с информация“, каза Дилков, добавяйки, че в наши дни имаме отговорността сами да търсим истината.

По думите му, колкото по-сложни стават системите зад даден онлайн бизнес, толкова по-трудно се контролират и поддържат.

А когато бизнесът не е наясно със собствените си системи, на сцената излизат компании като Neterra, които предлагат подходящото техническо решение.

Чрез похвати, като диагностика с диаграми на състоянието, клиентите могат да да получават надеждна и навременна информация за състоянието на техните системи.

„Когато се положат усилия навреме, разрешаването на проблеми в сложни системи престава да е черна магия“, каза Дилков.

Вторият проблем пред развитието на онлайн бизнесите е свързан с това, че хората вече не могат да смогнат на сложните технологии и не разбират самите процеси.

„Изгубили сме възможността да разбираме какво правят софтуерите, които някой друг е написал за нас“, казва Дилков.

„Трябва да създадем софтуер, който можем да разберем и контролираме, след което той да контролира поредица от други софтуери, така че да имаме сигурност, че това, което сме задали, ще се случи“, обяснява експертът.

Той дава пример с автономните автомобили и дали повечето потребители биха се доверили на технология, ако става дума да остават детето си да пътува само към дадена дестинация.

Според него отговорът на повечето хора ще бъде „не“, но на даден етап в бъдещето подобни сюжети ще се превърнат в реалност, поради което трябва да бъде създаден механизъм хората да разбират системите, на които разчитат, заяви Невен Дилков.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.