КЗК глоби три млечни фирми за имитация

1091
КЗК глоби три млечни фирми за имитация

Комисията за защита на конкуренцията е установила нарушения по чл. 35, ал 2 от ЗЗК - имитация - от страна на «БУЛ МИЛК» ЕООД и наложи на дружеството две имуществени санкции по 42 220 лв. и от страна на «МЛЕЧНА ПРОМИШЛЕНОСТ ХАСКОВО» ЕООД, което санкционира с 16 290 лв, съобщиха от там.

Комисията е установила също, че «БМК Холдинг» ЕАД е нарушило чл. 30 от ЗЗК - увреждане доброто име на конкурент - и наложи санкция от 2 130 лв. КЗК е постановила незабавно прекратяване на нарушенията.

Производството е образувано по молба на «Булмилк Тонус» ООД, регистрирано през 2000 г. с фирма «БУЛМИЛК» ООД и основен предмет на дейност производство и търговия с млечни продукти. От 2001 г. предприятието предлага продукцията си с един и същ външен вид в региона на Югоизточна България.

Разследването е установило, че от края на м. януари «Бул Милк» ЕООД произвежда, а «Млечна Промишленост Хасково» ЕООД разпространява на същия географски пазар кисело мляко с външен вид, идентичен с утвърдената опаковка на молителя и регистрираната от него комбинирана марка.

На второ място Комисията установи увреждане интересите на молителя «БУЛМИЛК» ООД в резултат на имитация на фирменото му наименование от страна на ответното дружество «Бул Милк» ЕООД, което започва да оперира на същия пазар 4 г. по-късно. С цел разграничаване от своя конкурент дружеството молител е принудено да промени фирменото си наименование на «Булмилк Тонус» ООД през февруари т.г.

Като трето нарушение на Закона на конкуренцията КЗК определя поведението на «БМК Холдинг» ЕАД. От изисканата и предоставена информация от дистрибутори на молителя в хода на проучването се установи по безспорен начин, че ответното дружество не само е разпространило циркулярно писмо и листовки в голяма част от търговската мрежа, увреждащи доброто име на молителя и на произвеждания продукт с цел изтласкването му от пазара, но и е заплашвало дистрибуторите на Булмилк Тонус с административни процедури и изземване на стока.

Позицията на Комисията е, че поведението на ответните дружества, целящо реализиране на пазарно преимущество с изключително некоректни методи спрямо вече наложил се конкурент, представлява грубо нарушение на добросъвестната търговска практика.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg