Комисията за защита на конкуренцията с определение от 2 юли 2009 г. спря разпространението на рекламата на напитката Узаки Зорбас във всичките й форми. КЗК задължи СИС Индустрийс ООД в еднодневен срок от получаване на уведомлението да преустанови разпространението на рекламата във всичките й форми. Определението подлежи на незабавно изпълнение.

След като се запозна с различните начини за реклама на напитката, КЗК установи, че цялостното впечатление, което те създават, насочва към популярното и в България гръцко питие узо. Подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха закупили напитката Узаки Зорбас с впечатлението, че купуват разновидност на гръцката напитка узо.

Комисията счита, че създаването на погрешно впечатление у потребителите, което може да доведе до пренасочване на тяхното търсене в резултат на създадената заблуда, води до увреждане и на интересите на конкурентите на българския пазар, които произвеждат известната българска анасонова напитка „мастика", както и на търговците, които внасят и продават на българския пазар различни марки узо.

Временната мярка се налага до произнасяне на Комисията с окончателно решение по преписката.