Асоциацията на активните потребители тестват продукти и услуги предлагани на пазара, с цел да се предотвратят измами към потребителите.

Това съобщи изпълнителният директор на Асоциацията на активните потребители Богомил Николов.

От 3 до 50% е по-малък броят на късовете в една ролка тоалетна хартия от обявените на опаковката. Проучването се базира на тестове на 19 марки трипластови и двупластови тоалетни хартии. 10 от производителите са предоставили добра информация на потребителите - брой късове и дължина на ролката, 4 - частична и 5 - никаква. Информацията не е задължителна за отбелязване според закона, но полезна за купувачите. По думите му се оказва, че 70% от опаковките на изследваните тоалетни хартии ни подвеждат с етикетите си.

Разминаването в реалната дължина на ролката и отпечатаната информация на етикета, е от 3 до 34 %. Едва в два случая от тестваните ролки има навита 22% повече хартия. Най-скъпата трипластова хартия струва 2.99 лева, а двупластовите от 0,89 ст. до 2.80 лева. Разликите в цените за метър обаче са по-фрапиращи - при най-скъпите метър тоалетна хартия струва близо 6 ст., а при най-евтините 1 ст.

Целта на организацията е да тестват още продукти и услуги, които се предлагат на пазара, за да може информацията да се предоставя на потребителите и те да бъдат защитени от измами. Следват проучвания на GSM апарати, GPS-и, интернет доставчици, кабелни оператори, банки, детски столчета за кола и други.

Източник: БГНЕС