Европейският съюз приветства решението ни да назначим одит във фонд “Републиканска пътна инфраструктура" и да изпратим инспекторатите на две министерства да извършат проверки. Това заяви пред финансовият министър Пламен Орешарски, цитиран от Би Ти Ви.
Няма суми под запор. Има забавяне на сертифицирането, подчерта министърът. Дейностите по автомагистрала “Люлин”, който е най-големият проект, продължават. Вероятно до няколко седмици ще уточним с Европейската комисия, че можем да сертифицираме следващи протоколи за извършени на строително-монтажни дейности, посочи още Орешарски.

Сега се прави проверка на взаимоотношенията между пътния фонд и конкретната фирма (фирма “Биндер”, управлявана от брата на бившия директор на пътния фонд Веселин Георгиев, която е получила поръчки за 120 млн. лева от фонда.), а друг екип проверява ИСПА проектите. ЕК се вълнува повече от тази проверка, защото те се отчитат пред Европейския парламент основно за парите на европейския данъкоплатец, обясни Пламен Орешарски, като изрично подчерта, че не иска да прави разлика между парите на българския и европейския данъкоплатец.

Винаги сме получавали критики от външни наблюдатели за безмитните магазини. След последната критика от междинния доклад правилното решение е закриване на тази търговия на сухопътните граници. Не бих сложил пряка връзка между контрабандата и търговията без мита и акцизи. Тя благоприятства сивия сектор и препродажбата вътре в страната на стока, която не е обложена, обясни финансовият министър.

За първата година от членството ни в общността в България са постъпили малко над 1 млрд. лева по всички инструменти от ЕС, в това число предприсъединителните и структурните инструменти, срещу това сме платили вноска малко под 600 млн. лева, каза още финансовият министър.

Снимка: Министерство на финансите