Странна е поканата на премиера към „Сименс” да участва в приватизацията на БДЖ „Товарни превози”. Това каза в интервю за агенция “Фокус” Петър Мутафчиев, народен представител от Коалиция за България и министър на транспорта в правителството на Тройната коалиция.

„Да поканим кредиторите да участват в приватизацията на „Товарни превози”, това е странно, защото „Сименс” не е кредитор – кредитор е КfW и надали една банка ще се съгласи да извършва транспортна дейност, за да си покрие кредитите, които е дала на едно дружество. Подобно изявление показва, че някой съветва лошо премиера по този важен за железопътния транспорт въпрос”, коментира Мутафчиев.

По думите му - тази сделка е сключена по време на правителството на НДСВ и тогава министър-председателят Бойко Борисов беше главен секретар на МВР и представител на тази партия. „Лично аз не бих определил една подобна сделка като глупава. Тя беше тежка за обслужване, ние също имахме проблеми, но никога не сме спирали изплащането на задълженията на железниците, винаги сме намирали пътища – чрез облигационни заеми, чрез разсрочване на плащанията за по-дълъг период и аз мисля, че подобни мерки сега също могат да бъдат взети”, каза Мутафчиев.

Върви се към умишлен фалит на железопътния транспорт, заяви бившият министър на транспорта.

„Дали е поради некомпетентност, невъзможност, нежелание и неумение да се управлява една голяма държавна компания, каквато е БДЖ с двете й предприятия, или е нарочно действие от страна на сега управляващите – това е въпрос, на който трябва да се отговори в скоро време”, каза Петър Мутафчиев.

По думите му – в железниците в последните месеци се случват много странни неща. „Едната странност е следната: Български държавни железници от 2010 година досега не изплаща един стар кредит от 1997 г., който е останал около 15 милиона лева, т.е. – по пет милиона лева на година. Кредитът е към Световната банка и е теглен за модернизация на железопътния транспорт. Поради тази причина министър Дянков спря субсидията по договора за „Пътнически превози”.

Същевременно председателя на Съвета на директорите на БДЖ казва, че железницата има налични около 40 милиона лева и това няма да попречи на изплащането на заплатите. Тогава питам – защо не се изплащат кредитите, след като има 40 милиона лева свободни средства в момента у БДЖ”, каза Петър Мутафчиев.