Параходство БМФ взе Пристанищен терминал Бургас изток - 2

1560
Параходство БМФ взе Пристанищен терминал Бургас изток - 2

Министерският съвет определи Параходство Български Морски Флот АД за концесионер на „Пристанищен терминал Бургас изток - 2", част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, за срок от 35 години, информираха от Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

Концесионерът се задължава да заплаща 80 на сто от размера на погасителните вноски по заема на Република България към Японската банка за международно сътрудничество по Споразумение за заем № БГ-П4 от 29 юни 1998 г. за част Главница I - Оборудване и дължимата лихва, дължими от датата на влизане в сила на концесионния договор, до 2028 година, включително.

В условията е да заплаща и фиксирана част на годишното концесионно плащане, в размер на 1.1млн. евро без ДДС, дължимо след 2028 г. и независимо от постигнатите от него финансови резултати през съответната година.

Концесионерът се задължава и да заплаща променлива част на годишното концесионно плащане, дължимо след 2028 година, в размер равен на по-голямата от следните две суми, без ДДС:

4 на сто от нарастването на общия размер на нетните приходи от всички дейности за текущата година, свързани с ползването на Пристанищния терминал, спрямо приетите за базови приходи 4 221 300 евро

или

0.10 евро на тон, умножен по нарастването на годишния товарооборот, спрямо определения за базисен годишен товарооборот в размер 1 932 000 тона.

От Параходство БМФ трябва да извършат инвестиции за срока на концесията общо в размер на 100 310 260 евро, в т. ч. - 54 784 340 евро за първите седем години и 45 525 920 евро от осмата година до края на концесията, като минимално изисквания размер инвестиции съгласно документацията за участие за първите седем години e в размер на 12 460 000 евро в направления, посочени в документацията за участие, а за целия срок на концесията няма заложен минимален размер, който концесионерът да изпълни.

За срока на концесията освен инвестициите в размер на 100 310 260 евро, концесионерът ще извърши допълнително вложения в обекта на концесия в размер на 13 930 000 евро, в това число:

в размер не по-малък от 4 475 000 евро за първите 7 години от срока на концесията и

в размер не по-малък от 9 455 000 евро за периода след седмата година до края на срока на концесията.

В концесионните условия попада и изискването да достигне средногодишен товарооборот за първите 10 години от срока на концесията в размер не по-малък от 2 331 249 тона, като ще извършва през целия срок на концесията пристанищни услуги и морско-технически услуги.

Социалната програма на концесионера включва предложение да поддържа средногодишен брой на работните места, заети на пристанищния терминал, не по-малък от 288 работни места, колкото е броят на заетите към настоящия момент.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...