Учениците в България, Румъния и Люксембург показват най-слаби резултати от всички младежи в ЕС по отношение на възможностите да четат на родния си език, според проучване на Европейската комисия.

Резултатите от 2009 г. за нашата страна и за Румъния сочат, че 40 процента от учениците показват незадоволителна грамотност. Тези резултати не са били променени в продължение на последните 9 години.

Единствено у нас и в Исландия през последните 10 години системата на образованието не е била реформирана по начин, по който този недостатък да бъде преодолян.

В България предстои въвеждането на учебни планове, с които да се повишат стандартите за четивни умения, посочват от ЕК. Проучването определя страната ни като една от малкото в ЕС, която осигурява помощни учители за тези младежи, които имат най-големи затруднения с четенето.

България и Латвия са двете страни в ЕС с най-мащабни програми за допълнително обучение на учителите.

Нашата страна и Люксембург са единствените държави в ЕС, в които разликата в нивото на подготовка на учениците, дали добри и лоши резултати на тестовете, е особено ясно изразена.

Източник: бTV