Увеличава се субсидията за реклама на български вина в чужбина

657
Увеличава се субсидията за реклама на български вина в чужбина

© Pixabay

Българските винопроизводители ще получават по-голяма държавна субсидия за популяризиране на местните вина зад граница, съобщават от Държавен фонд “Земеделие”.
 
Вместо 50% безвъзмездна помощ, както през 2019 г., през настоящата година при представянето на вина зад граница, българските търговци ще получават още 30% национално съфинансиране по мярка „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г.
 
Първият прием по мярката за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г. По нея се промотират вина със защитено наименование за произход и защитено географско указание и други сортови вина.  
 
Годишният бюджет по мярката за 2020 година се увеличава, като са предвидени близо 6,3 млн. лв  – близо 4 млн. лв. европейско и над 2.3 млн. лв. национално съфинансиране. През 2018 г. бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.
 
От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.
 
Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.
 
По мярка „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.
 
Новост при приемите през 2020 г. е, че за първи път ДФ „Земеделие“ е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване по мярката. Сред тях са случаите, при които бенефициентите не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск от страна на дружествата е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал  като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.
 
За удобство на потенциалните бенефициенти, на официалната интернет страница на ДФ "Земеделие". 

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg