Консумацията на вино в САЩ пада за първи път от 25 г. насам
Консумацията на вино в САЩ намалява за първи път от 25 години насам.
Вместо вино, американците залагат все повече на твърдия алкохол и коктейлите, както и на алтернативи, които са по-щадящи за здравето, сочи нов доклад по темата на компанията за анализ на алкохолния сектор IWSR, цитиран от CNN.
Бирата също губи популярност в САЩ, като продажбите намаляват с 2.3% на годишна база, което е четвърто поредно понижение за тази напитка.
Продажбите на местни брандове, като Budweiser, намаляват с 3.1%, сочи анализът.
Все пак секторът има с какво да се похвали, тъй като продажбите при крафт бирите скачат с 4.1%, а безалкохолните или с много ниско съдържание на алкохол бири постигат ръст от 6.6%.
Най-голям растеж се наблюдава при алкохолните напитки, продавани в опаковка, която позволява моментална консумация (като напитките в кенове).
Продажбите в този сегмент скчат с цели 50% през миналата година, като понастоящем това вече е индустрия за 8 млрд. долара. Очаква се продажбите на този вид напитки да постигнат тройно увеличение през следващите три години, сочи анализът.
Твърдият алкохол е друга основна категория, която се радва на растеж, като в сегмента вече има нов лидер - водката Tito's Homemade Vodka. Тя измества досегашния лидер - Smirnoff. Продажбите на Tito's Homemade Vodka скачат с 20% на годишна база.
Продажбите на текила и уиски също растат.
Според доклада на ISWR американците поглеждат все по-често към премиум продукти, които обикновено са на по-висока цена.
Продажбите на Constellation Brands, която притежава известни премиум брандове, като Corona, намаляват, като от компанията отдават това на спад в интереса към по-евтините им марки вина. От друга страна, премиум вината на компанията се представят добре.
Други компании, като Anheuser-Busch InBev, диверсифицират портфолиото си, за да отговоря на променящите се предпочитания към напитки с по-ниско съдържание на калории.
Митата за внос спъват търговията с алкохолни напитки в САЩ.
Американският президент Доналд Тръмп наскоро наложи мита в размер на 100% за внос на френски вина и шампанско, в допълнение на вече наложените 25% за внос на повечето европейски уискита и вина.
Тези ходове са във връзка със субсидиите, които Европа осигурява на производителя на самолети Airbus.
От Brown-Forman - производителя на Jack Daniel’s, посочват, че засега поемат разходите от увеличените мита, без да повишават крайните цени на продукцията си.
Това провокира понижение на прогнозите за ръст в приходите през 2020 г. с един процентен пункт поради тази несигурност и настоящите геополитически въпросителни.