Консумацията на вино в САЩ намалява за първи път от 25 години насам.

Вместо вино, американците залагат все повече на твърдия алкохол и коктейлите, както и на алтернативи, които са по-щадящи за здравето, сочи нов доклад по темата на компанията за анализ на алкохолния сектор IWSR, цитиран от CNN.

Бирата също губи популярност в САЩ, като продажбите намаляват с 2.3% на годишна база, което е четвърто поредно понижение за тази напитка.

Продажбите на местни брандове, като Budweiser, намаляват с 3.1%, сочи анализът.

Все пак секторът има с какво да се похвали, тъй като продажбите при крафт бирите скачат с 4.1%, а безалкохолните или с много ниско съдържание на алкохол бири постигат ръст от 6.6%.

Най-голям растеж се наблюдава при алкохолните напитки, продавани в опаковка, която позволява моментална консумация (като напитките в кенове).

Продажбите в този сегмент скчат с цели 50% през миналата година, като понастоящем това вече е индустрия за 8 млрд. долара. Очаква се продажбите на този вид напитки да постигнат тройно увеличение през следващите три години, сочи анализът.

Твърдият алкохол е друга основна категория, която се радва на растеж, като в сегмента вече има нов лидер - водката Tito's Homemade Vodka. Тя измества досегашния лидер - Smirnoff. Продажбите на Tito's Homemade Vodka скачат с 20% на годишна база.

Продажбите на текила и уиски също растат.

Според доклада на ISWR американците поглеждат все по-често към премиум продукти, които обикновено са на по-висока цена.

Продажбите на Constellation Brands, която притежава известни премиум брандове, като Corona, намаляват, като от компанията отдават това на спад в интереса към по-евтините им марки вина. От друга страна, премиум вината на компанията се представят добре.

Защо някои хора пият повече от други?Ново проучване разкрива, че има научна причина защо някои пият без мярка и защо други нямат проблем да спрат след няколко чашки

Други компании, като Anheuser-Busch InBev, диверсифицират портфолиото си, за да отговоря на променящите се предпочитания към напитки с по-ниско съдържание на калории.

Митата за внос спъват търговията с алкохолни напитки в САЩ.

Американският президент Доналд Тръмп наскоро наложи мита в размер на 100% за внос на френски вина и шампанско, в допълнение на вече наложените 25% за внос на повечето европейски уискита и вина.

Тези ходове са във връзка със субсидиите, които Европа осигурява на производителя на самолети Airbus.

От Brown-Forman - производителя на Jack Daniel’s, посочват, че засега поемат разходите от увеличените мита, без да повишават крайните цени на продукцията си.

Това провокира понижение на прогнозите за ръст в приходите през 2020 г. с един процентен пункт поради тази несигурност и настоящите геополитически въпросителни.