Въвеждат червена зона за паркиране в центъра на София?

4315
Въвеждат червена зона за паркиране в центъра на София?

© Pixabay

Столичната община обмисля въвеждане на червена зона за паркиране в центъра на София. Това става ясно от план за устойчива градска мобилност на кметството с хоризонт до 2035 г., който ще бъде гласуван от общинския съвет днес, посочва вестник Монитор.

В него са заложени мерки, които общината смята да предприеме в следващите години, за да намали използването на автомобили за сметка на придвижването пеша и с велосипед, както и да стимулира живущите в града да се качат в градския транспорт.

Предлага се новата зона за паркиране да е с по-рестриктивни условия спрямо синята – по-висока цена и максимален престой до 1 час. Червена зона трябва да обхване най-представителната част от центъра на града с най-голяма концентрация на административни, културни и обществени обекти.


Отделно пък Синята зона да бъде разширена извън сегашните си предали. Зелената зона също може да нарасне по места, в които се наблюдава засилен натиск от паркирали автомобили по уличното платно.

Цената за паркиране пък е възможно да скочи при запълняемост на местата в зоните над 85%. Според общината това е индикатор за необходимостта от увеличаване на цената.

Обмисля се и създаване на „жълти места“ за платено краткотрайно паркиране в близост до здравни, обществени, културни и други сгради и обекти, където е необходимо да бъдат осигурени допълнителни места за колите. „Центърът за градска мобилност има възможности и ресурс да осигури контрола на тези места включително с използването на съвременните технологии или чрез дислоциране на служители“, се посочва в плана.

Предвидено е още и поскъпване на данъка за дизелови коли след 2025 г., както и въвеждане на ограничения за автомобили с по-замърсяващи двигатели, които се ползват за доставки и логистика. Влизането на товарните автомобили в центъра също ще става под контрол. Идеята е да се забрани движението на товарни коли над 4 тона в централната част от 7 до 21 часа, същото се отнася и за автобусите с над 22 пътнически места.

Увеличаване на транспортно-успокоената зона с ограничение на скоростта до 30 км/ч в цялата централна градска част и въвеждането на такива зони в жилищните комплекси също е част от мерките. Общината ще се опита да стимулира и използване на велосипеди чрез изграждането на велоалеи.

Удобството на пешеходците също намира място в плана чрез по-достъпно преминаване - повече тротоари, повдигане на пешеходните пътеки, както и подобряване на уличното осветление в пешеходните зони и публични пространства. Изграждане на буферни паркинги при станции на метрото и скоростните трамвайни трасета също е сред заложените мерки на общината.

За осъществяването на плана са необходими 3.869 млрд. лв. Близо 1.6 млрд. лв. ще са нужни за доизграждането на третата линия на метрото и разширение на първите две линии. В наземния транспорт се предвижда да бъдат вложени 1.646 млрд. лв.

Софиянци пътуват по 64 минути на ден

Средно всеки жител на столицата прекарва в пътуване 64 минути на ден, се посочва в плана за устойчива градска мобилност. Пешеходното придвижване се избира при по-къси разстояния, като 1 пътуване е средно 17 минути. За пътуващите с автомобил едно пътуване отнема 26 минути, а за използващите обществен транспорт - 29 минути.

С автомобил пътуват основно работещите и домакините, докато градският транспорт е основно средство за придвижване на студентите. Пеша се придвижват основно пенсионерите.

Основните причини да не се ползва по-широко пешеходното движение за извършване на различни видове придвижвания в делничен ден са големите разстояния и липсата на време, както и задръстените с леки автомобили тротоари.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Софиянец
# 0
18:01 | 11 January 2020
Спрете се с тези безумни идеи!Ако някой реално го е грижа за чистотата на въздуха трябва да е наясно че СО2 е жизнено важен газ за живота на хора и растения,Ако някой иска да реши проблема със замърсяването да освободи пътищата от всякави велоалеи и паркирани в сини зелени и други подобни глупости коли.Построяване на надземни и подземни паркинги за хората които живеят в централната част за да си оставят колите там а не да ги местят всеки ден,Възтановяване на трамвайните трасета и увеличаване на броя им а не само пешиходни зони.намаляване на интервала на движение на трамваи .тролеи и автобуси за да не висят по спирките и да не пътуват натъпкани като сардели хората, на За тази цел обаче трябва стратегическо мислене което липсва в Столична община.КАТ и други подобни експерти.Метрото е най голямата заблуда с която ни залъгват.а с тези средства които то глътна и ще гълта можеше да се направи много неща,
Обре
# 1
11:06 | 27 June 2019
Ей не наядоха се тия смрадове ве !
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg