Продуктите от "социалната кошница", чиито цени ще бъдат замразени в някои вериги за три месеца, вече са маркирани със специални стикери. Въпреки това, оказва се, не всички потребители ще могат да се възползват от промоцията.

До момента само три вериги, или малко над 140 магазина в цялата страна, са се присъединили към инициативата „замразяване на цените" за три месеца. Това значи, че в последните пет дни от обявяването й досега няма нови желаещи търговци.

Така държавната промоция на практика не обхваща цялата страна, защото на много места или няма големи търговски вериги, или ако има, те не са от промоционалния списък.

В градове, като Любимец, където живеят над 8400 жители, потребителите не могат да се възползват от трите месеца промоция, тъй като най-близката верига е на 15 километра.

Според министъра на земеделието и храните, промоцията трябва да има странични ефекти и за малките магазинчета, посочва обаче bTV.

"Кварталните магазинчета също реагират, защото голяма част от тях пазаруват от тези вериги. И принципът е, че ползвайки търговската отстъпка, те могат да си позволят също едни по-стабилни цени за определен период", заяви Мирослав Найденов.

Търговците в Любимец обаче не могат да договорят големи отстъпки и затова ще минат без промоции. Те дори обвиняват големите вериги в дъмпингови цени.

В отговор на критиките на родните производители, че промоцията удря най-вече по тях, земеделският министър коментира, че стоките със замразени цени са родно производство и би трябвало да насърчат именно българската стока.

А по данни на веригите, ангажирали се да задържат ниски цени на определени стоки, търсенето към определени групи от тях се повишава.

За момента най-продаваните стоки от потребителската кошница със замразени цени са сиренето, кашкавала, кренвиршите и хляба.