Goldman Sachs се отдръпва от потребителското банкиране
Goldman Sachs заяви, че се оттегля от плана си да предлага повече решения за банкирането на дребно, за да се съсредоточи върху традиционните си силни страни – обслужването на големи корпорации и богати инвеститори, съобщава Financial Times.
Банката обяви мащабна реорганизация под ръководството на главния изпълнителен директор Дейвид Соломон. По-рано тази седмица няколко американски медии коментираха, че Goldman Sachs планира да измести потребителското банкиране в ново подразделение заедно с управлението на активи и богатство – т.нар. wealth management услуги. „Концепцията да разширяваме потребителското банкиране всъщност не е от полза за нашите силни страни“, каза Соломон пред CNBC.
Една от най-големите американски банки обяви официално своето мащабно преструктуриране след като отчете нетни приходи за третото тримесечие от 3,1 млрд. долара или 8,25 долара на акция. Това е спад с 43% спрямо приходите преди година (5,4 млрд. долара или 14,93 долара на акция). Данните все пак надхвърлят очакваното от анализаторите, анкетирани от FactSet. Прогнозите бяха за 2,9 млрд. долара приходи или 7,75 долара на акция. Приходите от 11,98 милиарда долара за третото тримесечие са намалели с 21% на годишна база, но изпреварват очакваните от анализаторите 11,4 милиарда долара.
В крайна сметка обаче групата отчита спад за четвърто поредно тримесечие.
Потребителския бизнес на банката всъщност е най-губещата част от дейността на Goldman Sachs.
Това е свързано с недоброто представяне на платформата за дигитално потребителско банкиране Marcus. От стартирането си през 2016 г. звеното е подложено на инвеститорски и вътрешен контрол за загуби и ескалиращи разходи. В средата на годината банката прогнозира, че загубите на Marcus ще се увеличат до над 1.2 млрд. долара през 2022 г., съобщи Bloomberg. По този начин общите загуби на платформата ще надхвърлят 4 млрд. долара.
„Намаляването на потребителското банкиране има смисъл“, коментира Кристиан Болу, банков анализатор в Autonomous Research. „Това създава възможност за по-силен фокус върху клиенти с висока нетна стойност, вместо да се пилеят разходи за търсене на нови индивидуални клиенти.“
Goldman Sachs планира да премине от четири подразделения към три:
Инвестиционното банкиране и търговията, които представляват общо 75% от приходите през третото тримесечие, ще бъдат слети в един отдел. Управление на потребители, богатство и активи – комбиниращи 25% от приходите – ще бъде второто звено. То включва платформата за дигитално потребителско банкиране Marcus. Третият бизнес сегмент ще бъде транзакционно банкиране, което отразява собствеността на Goldman Sachs върху специализирания кредитор GreenSky, както и партньорствата с Apple и General Motors, потвърди Goldman Sachs във вторник.
„Тези организационни промени представляват важна и целенасочена еволюция в нашата стратегия да се позиционираме по-добре в обслужването на нашите клиенти и да носим стойност за акционерите“, казва Соломон в бележка до служителите, цитирана от Financial Times.
Ходът показва, че Соломон все още трябва да убеждава инвеститорите, че Goldman Sachs се променя и заслужава по-висока пазарна оценка.