Дигитализацията на финансовите услуги е полезна не само на потребителите, но и на банките, тъй като им позволява да пестят ресурси.

Това коментира изпълнителният директор на MyFin Лъчезар Венков, който взе участие в банковия панел в 13-ото издание на форума Шумът на парите.

"Времената, в които живеем, са изключително динамични и през последните години ставаме свидетели на изключително бързо развитие на технологиите. От първите банки, създадени в Италия в края на 14-и век, до дигиталните валути са изминали 600 години. В последните 15 от тях имаме дигитални и мобилни разплащания", заяви Лъчезар Венков.

Той каза още, че дигитализацията променя не само работата на банките, но и на всички останали сектори.

"Променят се потребителите, променя се тяхното виждане, променя се и техният контакт с банката. От много време насам банковият офис не е това, което беше - основно място за контакт с клиентите. Самите банки също започнаха да се променят в резултат на технологичния напредък и възможностите, които той дава.

Повечето банки се обърнаха за съдействие към технологичните компании или пък създадоха собствени такива, за да могат да отговорят на нуждите на пазара и на своите потребители", каза още изпълнителният директор на MyFin.

Според него, разработването на нови дигитални продукти и услуги, насочени директно към потребителя, прави връзката между него и банката много по-силна.

Асен Василев: Ние сме ключова част от решаване на газовия проблем на ЕвропаВ момента сме в окото на бурята, но ще излезем доста по-силни от тази криза

"Неслучайно в последните години ставаме свидетели на това как различните видове електронни портфейли започват все по-сериозно да настъпват на пазара. В последните няколко години банките започнаха да обръщат внимание на това и да търсят начини за внедряване на новите технологии в платежните системи", коментира Лъчезар Венков.

Той е на мнение, че дигитализацията не само осигурява по-добро обслужване за потребителите, които могат бързо и лесно да свършат своята работа, но и пести ресурсите на самите банки.

"Това е бъдещето, защото ние с всеки изминал ден започваме да "живеем" все повече в мобилните си телефони. Много отдавна парите не са хартиени, а дигитални", заяви Венков.

Шумът на парите 2022 се организира с подкрепата на Пощенска банка, Инвестбанк, Уникредит Булбанк, Обединена Българска банка, Амунди, TBI Bank, ЕОС Матрикс, eMAG, Алкомет, Arco Real Estate, Schneider Electric, Планекс Инвест, MyFin, LENO, DHL, БАКБ, Фронтекс Интернешънъл, Coca-Cola HBC Bulgaria, CloudCart, Philip Morris Bulgaria, TBI Buy, УНИКА и Кеш Кредит.