Най-големите разплащателни системи Visa и MasterCard се готвят да започнат нов бизнес, компаниите искат да продават на рекламни агенции покупателната история на своите клиенти, което следва да повиши многократно ефективността на целевите реклами в интернет, съобщава вестник "Уолстрийт джърнъл".

Експерти смятат, че подобна новост ще се превърне в истинска революция в света на рекламата, защото ще позволи интегрирането на виртуалната дейност на хората с техните предпочитания в реалния живот.

Според изданието, в момента „ВVisa и MasterCard проучват възможните варианти за създаване на обща база данни с покупките на своите клиенти, достъпът до която ще се предлага на рекламните компании.

Запознат с плановете на компаниите източник смята, че системата ще действа по следния начин: на клиент, разплатил се с карта в ресторант за бързо хранене, ще му бъде предложена реклама на средства за отслабване, при това преди да се предложи определен товар технологията ще позволи да се разбере дали клиентът го е купувал и по-рано.

В момента целевата реклама се базира на ползването на онлайн търсачките от потребителите и никак не е свързано с техните нужди в реалния живот, отбелязва изданието.

Източник: Фокус