Levi's си партнира с компания за изкуствен интелект за създаването на компютърно генерирани модни модели, които да "допълват човешкитe". Компанията определя този ход като част от "пътуването към цифрова трансформация" в областта на разнообразието, равенството, приобщаването и устойчивостта, съобщава Engadget.

Въпреки че това звучи като благородна инициатива на пръв поглед, по същество Levi's наема робот, който да създава впечатление за разнообразие, като същевременно се освобождава от тежестта да плаща на хора, имащи визията, която компанията иска да бъде свързвана с нейния бранд.

За целта Levi Strauss ще си партнира с базираното в Амстердам студио за цифрови модели Lalaland.ai. Основана през 2019 г., мисията на компанията е "да даде по-голямо представителство на изкуствения интелект в модната индустрия" и "да създаде приобщаваща, устойчива и разнообразна дизайнерска верига". Тя има за цел да даде възможност на потребителите да видят как биха изглеждали различни модни артикули върху човек, който прилича на тях, чрез "хиперреалистични" модели "за всеки тип тяло, възраст, размер и цвят на кожата".

Над 40% от хората вярват, че AI ще вземе работата им 67% от хората все пак са оптимисти за ползите, които технологията може да донесе на обществото

В съобщението на Levi's се казва, че партньорството има за цел да "увеличи броя и разнообразието на моделите за нашите продукти по устойчив начин".

„Ние възприемаме модата и технологиите като изкуство и наука и сме развълнувани да си партнираме с Lalaland.ai - компания с толкова висококачествена технология, която може да ни помогне да продължим по пътя към по-разнообразно и приобщаващо клиентско изживяване."

Levi's твърди, че "AI вероятно никога няма да замени напълно човешките модели", но това е своеобразна първа стъпка към автоматизирането на модната индустрия. Тъй като "фотографията", изкуството и текстовете, генерирани от изкуствен интелект, стават все по-убедителни, би било наивно да приемаме публично оповестените мотиви от страна на компанията за чиста монета, когато настоява, че подобни стъпки са свързани само с принципи като насърчаване на разнообразието и грижата за околната среда, посочва Engadget и добавя, че дори така, не трябва да се забравя, че подобен подход решава проблема с наемането на допълнителни хора за модели.

Миналата година Levi Strauss започна 12-19-месечен процес на съкращаване на около 800 работни места - почти 20% от персонала на компанията. Това е част от план за преструктуриране, целящ спестяването на между 75 и 100 млн. долара годишно.