ДЗИ въвежда изцяло дигитализиран процес за обработката на щети по имуществени застраховки „Комфорт за дома“ и „Комфорт за бизнеса“, позволяващ значително оптимизиране на времето за получаване на обезщетение, както и премахване на неудобствата с подаване на документи на хартия и посещение на офис, съобщават от застрахователната компания.

С лансирането на уникалната услуга ДЗИ затвърждава лидерската си позиция на пазара с 31% от имуществените застраховки. Сред основните предимства е ясното обявяване на условията на застраховките и коректното изплащане на предявяваните щети.

„Бърза писта“ е изцяло дигитализиран процес по обработка на имуществени щети, който се управлява през онлайн система без нужда от сваляне на приложения и при който не е необходимо посещаване на офис и извършване на оглед на място.

Дигиталната процедура позволява на клиентите да получат плащане до 48 часа след потвърждение на декларираното събитие и установените увреждания.

За да се възползва от иновативния процес за изплащане на щети, клиентът трябва да подаде уведомление за щета онлайн на https://e.dzi.bg/shteti или през контактния център на ДЗИ на телефон 0700 16 166.

След като с него се свърже служител на компанията и потвърди, че щетата попада в критериите за услугата „Бърза писта“ клиентът ще получи линк, чрез SMS или е-mail, на който да качи снимки и банкова сметка, по която да бъде извършено плащането.

Обхватът на услугата включва рискове като злоумишлени действия на трети лица, вандализъм и счупване на стъкла, природни бедствия и повреди от буря, градушка, проливен дъжд, наводнение, изтичане на вода и други. От процеса „Бърза писта“ могат да се възползват, както физически, така и юридически лица, за щети до 1000 лв. Клиентите следва да са с добра история на щетимост – да не за заявявали претенция и да не са получавали обезщетение за щети от същия риск в предходната година по предходна застрахователна полица при застрахователя.